تصمیم جنجالی سونی؛ پایان پروژه‌های بلوپوینت و بند

Sony's-controversial-end-to-Bluepoint-and-Bend-projects

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سونی دو پروژه بازی سرویس‌محور استودیوهای Bluepoint Games و Bend Studios را به شکل غیرمنتظره‌ای متوقف کرده است. نکته جالب توجه این است که کارکنان این دو استودیو همزمان با انتشار عمومی این خبر از توقف پروژه‌ها آگاه شدند.

این خبر ابتدا توسط جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ، منتشر و سپس توسط سخنگوی سونی تأیید شد. اگرچه جزئیات دقیقی از این پروژه‌ها اعلام نشد، اما شرایر فاش کرد که پروژه استودیو بلوپوینت یک بازی سرویس‌محور در دنیای God of War بوده است.

در برنامه ویدیویی Game Mess Mornings، جف گراب، روزنامه‌نگار صنعت بازی، اطلاعات بیشتری ارائه کرد. او تأکید کرد که کارکنان استودیوها بدون اطلاع قبلی از این تصمیم مطلع شدند و اکنون در وضعیت نامعلومی به‌سر می‌برند. در گذشته، پیشنهاد پروژه‌هایی با محوریت مالکیت معنوی محبوب، معمولاً با حمایت سونی همراه بود، اما این رویه به‌نظر می‌رسد تغییر کرده است.

با این وجود، سخنگوی سونی اعلام کرده که هیچ‌یک از این استودیوها تعطیل نخواهند شد. او گفت:

بند و بلوپوینت تیم‌هایی موفق و اعضای ارزشمند خانواده پلی استیشن هستند و ما در حال همکاری نزدیک با آن‌ها برای تعیین مسیر پروژه‌های آینده هستیم.

این تصمیم بخشی از بازنگری سونی در استراتژی خود نسبت به بازی‌های سرویس‌محور است. با افزایش تعداد این‌گونه بازی‌ها در صنعت، موفقیت آن‌ها تضمین‌شده نیست. شاید این اقدام سونی نشانگر بازگشت به تمرکز روی بازی‌های تک‌نفره و داستان‌محور باشد که پلی استیشن با آن‌ها شناخته می‌شود.

منابع : theverge.com Zoomg
کلیدواژه : سونی
محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه