
نسخه جدید مجموعه Civilization قرار است تغییرات اساسی را تجربه کند. برخلاف نسخههای گذشته، این بازی تنها یک بهروزرسانی ساده نیست، بلکه ساختاری نو و متفاوت دارد. در ادامه به برخی از مهمترین تغییرات این نسخه میپردازیم.
ساخت شهرها از پایه تغییر کرده است
در نسخههای قبلی، بازیکنان میتوانستند با استخدام مهاجران، مستقیماً شهرهای جدید بنا کنند، اما در Civilization 7 این روند واقعگرایانهتر شده است. ابتدا باید یک روستا تأسیس کنید که تنها قادر به تولید منابع محدود است. با توسعه و افزایش جمعیت، امکان تبدیل روستا به شهر فراهم میشود.
حذف سیستم کارگران
در این نسخه، دیگر نیازی به اختصاص کارگران به ساختمانهای تولیدی نیست. حالا، با گسترش شهرها و ساخت سازههای جدید، تولیدات و منابع بهطور خودکار افزایش پیدا میکنند. البته، حملات دشمنان میتوانند این روند را مختل کرده یا منابع را نابود کنند.
تفکیک مناطق شهری و روستایی
ساختار شهرها در بازی تغییر کرده و به دو بخش اصلی تقسیم میشود: مناطق شهری که مدرن و پرجمعیت هستند و مناطق روستایی که خلوتتر و تولید محورند. این تغییر نهتنها جلوه بصری شهرها را طبیعیتر میکند، بلکه مکانیکهای اقتصادی تازهای را به بازی اضافه خواهد کرد.
حذف واحد Influence
یکی از تغییرات مهم، حذف واحد Influence است. دیگر نمیتوان از این مکانیک برای حل نیازهای دیپلماتیک استفاده کرد، بلکه بازیکنان باید با استراتژیهای تازه، نفوذ خود را در جهان بازی گسترش دهند.
نمرات اولیه و بازخوردها
میانگین نمرات Civilization 7 در متاکریتیک بر اساس 50 نقد، 81 است. این تغییرات بزرگ میتوانند تجربهای تازه و هیجانانگیز برای طرفداران این مجموعه رقم بزنند. نظر شما در مورد این نسخه چیست؟ آیا این تغییرات باعث پیشرفت بازی خواهند شد؟
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.