افزودن پشتیبانی از ۳۲ نمایشگر VRR سازگار با G-Sync در جدیدترین درایور انویدیا

پشتیبانی از ۳۲ نمایشگر VRR

جدیدترین درایور انویدیا علاوه بر اضافه کردن پشتیبانی از ۳۲ نمایشگر سازگار با G-Sync، قابلیت DLSS 3 را برای ریمسترهای مورد انتظار Red Dead Redemption و Horizon: Zero Dawn نیز به آماده  کرده است.

شرکت انویدیا (Nvidia) به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت پردازش گرافیکی، بار دیگر با انتشار جدیدترین نسخه درایور GPU خود، قابلیت‌های جدید و بهبودهای قابل توجهی را برای کاربران به ارمغان آورده است. این به‌روزرسانی که به تازگی عرضه شده ، نه تنها تجربه بازی‌های رایانه‌ای را برای گیمرها بهبود می‌بخشد، بلکه با پشتیبانی از نمایشگرهای بیشتری که با تکنولوژی G-Sync سازگار هستند، عملکرد نمایشگرها را نیز به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. همچنین درایور جدید انویدیا پشتیبانی از تکنولوژی DLSS 3 را برای نسخه‌های بازسازی‌شده بازی‌های محبوب Red Dead Redemption و Horizon: Zero Dawn فراهم می‌کند. این عناوین، دو محصول شاهکار گرافیکی در زمان خود شناخته می‌شوند و حالا با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، به تجربه‌ای بصری بی‌نظیر تبدیل خواهند شد.

بر اساس اخبار به دست آمده، مهم‌ترین تغییراتی که در این نسخه جدید درایور انویدیا دیده می‌شود، اضافه شدن ۳۲ نمایشگر جدید به فهرست نمایشگرهای سازگار با G-Sync است. تکنولوژی G-Sync که از جمله تکنولوژی‌های برجسته شرکت انویدیا به شمار می‌رود، برای بهبود تجربه بصری در هنگام اجرای بازی‌ها و محتوای ویدیویی طراحی شده است. این تکنولوژی با هماهنگ کردن نرخ تازه‌سازی نمایشگر با نرخ فریم پردازنده گرافیکی، از مشکلاتی مانند پاره‌شدن تصویر (Screen Tearing) و لگ در بازی‌ها جلوگیری می‌کند و تجربه‌ای روان‌تر و دلپذیرتر را برای کاربران فراهم می‌آورد. در حالی که بسیاری از نمایشگرهای گران‌ قیمت به صورت اختصاصی از G-Sync پشتیبانی می‌کنند، انویدیا با توسعه این قابلیت برای نمایشگرهای بیشتر که با استانداردهای VRR (نرخ تازه‌سازی متغیر) سازگار هستند، توانسته این تجربه را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهد.

تکنولوژی VRR یا Variable Refresh Rate به نمایشگرها امکان می‌دهد که نرخ تازه‌سازی تصویر را به صورت پویا تغییر دهند و با نرخ فریم بازی‌ها و محتوای در حال اجرا هماهنگ شوند. این تکنولوژی مشابه با G-Sync عمل می‌کند، اما انویدیا با استفاده از فناوری‌های خود، این نمایشگرها را بهینه کرده و عملکردی مشابه با نمایشگرهای گران‌قیمت G-Sync ارائه می‌دهد. در واقع، کاربران این ۳۲ نمایشگر جدید که با درایور اخیر انویدیا سازگاری دارند، می‌توانند از بسیاری از مزایای G-Sync بهره‌مند شوند؛ بدون اینکه نیاز به خرید نمایشگرهای گران‌قیمت G-Sync داشته باشند. این مسئله برای گیمرهایی که به دنبال تجربه بازی‌های روان و بدون وقفه هستند، قطعاً یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

علاوه بر بهبودهای مربوط به G-Sync، یکی از دیگر نکات مهم در این به‌روزرسانی، پشتیبانی از ویژگی DLSS 3 است. DLSS یا Deep Learning Super Sampling، یکی از تکنولوژی‌های انقلابی انویدیا در زمینه بهبود کیفیت تصویر و عملکرد گرافیکی است. این تکنولوژی با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، تصاویر بازی‌ها را با کیفیت بالاتر و نرخ فریم بهتری تولید می‌کند. به زبان ساده، DLSS این امکان را به کارت‌های گرافیکی Nvidia می‌دهد که بازی‌ها را با رزولوشن پایین‌تر رندر کنند و سپس با استفاده از هوش مصنوعی، این تصاویر را به رزولوشن بالاتر ارتقاء دهند، بدون اینکه افت کیفیت بصری مشهودی رخ دهد. این فرآیند نه تنها فشار کمتری بر روی GPU وارد می‌کند، بلکه عملکرد بازی‌ها را بهبود بخشیده و به گیمرها امکان می‌دهد تا با سخت‌افزارهای خود، بازی‌ها را با کیفیت بهتری اجرا کنند.

DLSS 3 به‌عنوان جدیدترین نسخه این تکنولوژی، بهبودهای قابل توجهی در مقایسه با نسخه‌های قبلی خود ارائه می‌دهد. از جمله ویژگی‌های جدید DLSS 3 می‌توان به توانایی رندر فریم‌های اضافی با استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد که باعث می‌شود نرخ فریم حتی در بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا، به طور چشمگیری افزایش یابد. چنین تکنولوژیی در بازی‌های نسل جدید و یا نسخه‌های بازسازی‌شده عناوین محبوب، عملکرد خود را به بهترین شکل نشان می‌دهد. از جمله بازی‌هایی که قرار است از DLSS 3 پشتیبانی کنند، نسخه‌های بازسازی‌شده دو عنوان معروفRed Dead Redemption و Horizon: Zero Dawn هستند.

بازی Red Dead Redemption به‌عنوان یکی از بازی‌های تحسین‌ شده در تاریخ بازی‌های ویدیویی، به دلیل گرافیک خارق‌العاده و محیط جهان‌باز وسیع خود در زمان شکوهمندی‌اش، همچنان از محبوب‌ترین عناوینی محسوب می‌شود که به زودی و برای اولین‌بار در اختیار کاربران رایانه‌های شخصی قرار می‌گیرد. با عرضه نسخه بازسازی‌شده این بازی و پشتیبانی از DLSS 3، گیمرها می‌توانند انتظار تجربه‌ای جدید و متفاوت از این عنوان را داشته باشند. DLSS 3 نه تنها به بهبود کیفیت تصاویر در این بازی کمک می‌کند، بلکه با افزایش نرخ فریم، تجربه روان‌تری از ماجراجویی در دنیای غرب وحشی فراهم می‌کند. در نسخه‌های اولیه این بازی، حتی با وجود کارت‌های گرافیک قدرتمند، برخی کاربران از مشکلاتی مانند افت فریم در برخی صحنه‌های سنگین گزارش داده بودند. اما با پشتیبانی از DLSS 3 در نسخه بازسازی‌ شده، این مشکلات به طور کامل برطرف خواهند شد و کاربران می‌توانند این بازی را با بالاترین کیفیت بصری و نرخ فریم ممکن تجربه کنند.

نسخه بازسازی شده بازی Red Dead Redemption
با عرضه نسخه بازسازی‌ شده بازی Red Dead Redemption و پشتیبانی از DLSS 3، گیمرها می‌توانند انتظار تجربه‌ای جدید و متفاوت از این عنوان را داشته باشند.

بازی Horizon: Zero Dawn نیز یکی دیگر از عناوین برجسته‌ای است که با استفاده از DLSS 3 در نسخه بازسازی‌شده خود، بهبودهای چشمگیری در کیفیت تصویر و عملکرد گرافیکی خواهد داشت. این بازی با محیط‌های وسیع و جزئیات گرافیکی بالا، همواره یکی از معیارهای اصلی برای سنجش عملکرد کارت‌های گرافیک بوده است. با وجود آنکه این بازی از ابتدا به عنوان یک عنوان گرافیکی سنگین شناخته شده بود، نسخه بازسازی‌شده آن به لطف تکنولوژی‌های جدیدی مانند DLSS 3، کیفیت بصری بالاتری ارائه خواهد داد. بهبود نرخ فریم و کاهش بار پردازشی روی GPU به معنای این است که گیمرها می‌توانند با سخت‌افزارهای فعلی خود نیز این بازی را با کیفیت بهتر اجرا کنند، بدون اینکه نیاز به ارتقاء کارت گرافیک داشته باشند.

با این حال، تنها بازی‌های Red Dead Redemption و Horizon: Zero Dawn نیستند که از به‌روزرسانی‌های اخیر انویدیا بهره‌مند خواهند شد. تکنولوژی DLSS 3 به زودی در بازی‌های دیگری نیز به کار گرفته خواهد شد و این موضوع به کاربران این امکان را می‌دهد که از کارت‌های گرافیک سری RTX خود نهایت استفاده را ببرند. انویدیا با انتشار مرتب درایورهای جدید و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، نشان داده است که همواره به دنبال بهبود تجربه کاربری است و این موضوع در دنیای بازی‌های رایانه‌ای بسیار اهمیت دارد. بهینه‌سازی‌هایی که توسط انویدیا ارائه می‌شود، نه تنها بهبود عملکرد بازی‌ها را به همراه دارد، بلکه با به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین مانند DLSS، تجربه‌ای متفاوت و به‌روز از بازی‌ها را برای گیمرها فراهم می‌کند.

باید به این نکته اشاره کرد که درایور جدید انویدیا تنها به بهبود تجربه بازی محدود نمی‌شود. به‌روزرسانی‌های مربوط به G-Sync و DLSS تنها بخشی از تغییرات اخیر این درایور هستند. انویدیا همواره تلاش کرده تا با انتشار درایورهای بهینه‌سازی شده، علاوه بر گیمرها، سایر کاربران حرفه‌ای همچون طراحان گرافیک، سازندگان محتوا، و حتی کسانی که از نرم‌افزارهای علمی و محاسباتی استفاده می‌کنند را نیز مورد توجه قرار دهد. این شرکت با ارائه قابلیت‌های بهینه‌سازی برای نرم‌افزارهای گرافیکی، رندرینگ سه‌بعدی و حتی برنامه‌های هوش مصنوعی، تجربه کاربری حرفه‌ای‌تری برای تمامی کاربران خود فراهم می‌کند.

در مجموع، انتشار جدیدترین درایور انویدیا با اضافه شدن 32 نمایشگر سازگار با G-Sync و پشتیبانی از DLSS 3 برای بازی‌های بازسازی‌شده‌ای مانند Red Dead Redemption و Horizon: Zero Dawn، گامی دیگر در جهت بهبود تجربه کاربران از سخت‌افزارهای انویدیا محسوب می‌شود. این به‌روزرسانی‌ها نشان می‌دهد که شرکت یادشده همچنان به دنبال ارتقای تجربه بصری و عملکردی کاربران خود است و از تکنولوژی‌های نوین برای رسیدن به این هدف بهره می‌برد. گیمرها و علاقه‌مندان به دنیای گرافیک اکنون می‌توانند با اطمینان بیشتری از قدرت کارت‌های گرافیکی خود استفاده کنند و با دریافت این درایور جدید، تجربه‌ای متفاوت و بهینه‌تر از بازی‌های مورد علاقه خود داشته باشند.

شما مخاطبان عزیز می‌توانید هم اکنون بازی‌های موردنظر خودتان را به صورت فیزیکی یا اکانت دیجیتالی با ضمانت بهترین قیمت و ارسال سریع از دراگون شاپ خریداری کرده و تجربه خرید یا بازی خودتان را با ما و سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ به نظر شما،‌ چگونه پشتیبانی از 32 نمایشگر سازگار با G-Sync در درایور جدید انویدیا می‌تواند تجربه بازی را برای کاربران بهبود بخشد؟ همچنین، اضافه شدن DLSS 3 به ریمسترهای Red Dead Redemption و Horizon: Zero Dawn چه تأثیری بر کیفیت بصری و عملکرد این بازی‌ها خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی و تکنولوژی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

منبع: Tom's Hardware

کلیدواژه : PC
علی جلیلی
درباره ما
ارسال دیدگاه