استقلال Moon Studios؛ تغییرات بزرگ در راه است!

Independence-Moon-Studios-Big-Changes-Ahead

پس از فروش Private Division توسط شرکت Take-Two Interactive، تبعات این تصمیم همچنان ادامه دارد. استودیوی Moon Studios اعلام کرد که با خرید حقوق انتشار بازی No Rest for the Wicked، به‌طور کامل مستقل شده است.

ماجرا از اردیبهشت امسال آغاز شد؛ زمانی که گزارش‌هایی از تلاش Take-Two برای فروش یا تعطیلی Private Division منتشر شد. در نهایت، این بخش از Take-Two به شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی Haveli Investments واگذار شد که مدیریت آن را کارکنان سابق Annapurna Interactive بر عهده گرفتند.

اگرچه بیشتر بازی‌های تحت نظر Private Division به خریدار جدید منتقل شدند، Take-Two اعلام کرده بود که همچنان از No Rest for the Wicked حمایت خواهد کرد. اما حالا شرایط تغییر کرده است و طبق اعلام رسمی، Moon Studios طی مذاکراتی طولانی موفق شد حقوق انتشار این بازی را خریداری کند و استقلال خود را به‌دست آورد.

استقلال کامل و برنامه‌های آینده

بنیان‌گذاران استودیو، توماس ماهلر و گنادئای کورول، در ویدیویی رسمی اعلام کردند که این تغییر به تیم توسعه آزادی بیشتری می‌دهد تا بازی را مطابق با چشم‌انداز خود پیش ببرند. آن‌ها تأکید کردند که این تصمیم موجب افزایش اعتماد بازیکنان به آینده‌ی بازی خواهد شد.

اولین قدم در این مسیر، انتشار آپدیت بزرگ The Breach است که در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۵ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) منتشر می‌شود. این به‌روزرسانی محتوای گسترده‌ای شامل مناطق جدید، سلاح‌های متنوع، دشمنان تازه و سیستم‌های بازطراحی‌شده را به بازی اضافه خواهد کرد. همچنین، بازیکنان گزینه‌ی بازی با کاراکترهای هاردکور را خواهند داشت که در صورت شکست، شخصیتشان از بین خواهد رفت، اما همچنان می‌توانند در حالت معمولی ادامه دهند.

یکی از تغییرات کلیدی این به‌روزرسانی، عدم پشتیبانی از فایل‌های سیو قدیمی است. بازیکنان برای تجربه‌ی کامل محتوا باید بازی را از ابتدا آغاز کنند. ماهلر در این‌باره گفت:

این تصمیم برای یکپارچگی بهتر The Breach با ساختار بازی گرفته شده است. می‌دانیم که برای برخی بازیکنان غافلگیرکننده خواهد بود، اما تغییرات اساسی ما را به این نقطه رسانده است.

آینده‌ی No Rest for the Wicked

این تغییرات می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای بازی باشد که از زمان عرضه در آوریل ۲۰۲۴ با کاهش شدید تعداد بازیکنان مواجه شده است. در اوج خود، بیش از ۳۶ هزار بازیکن همزمان داشت، اما طی شش ماه گذشته این رقم به چند صد نفر کاهش یافته است. حال باید دید که آیا این بازطراحی اساسی می‌تواند جان تازه‌ای به No Rest for the Wicked ببخشد یا خیر.

کلیدواژه : استودیوبازی
محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه