بازی Dishonored 2 توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند، اما فروش تجاری آن نتوانست انتظارات استودیو Arkane و ناشر آن، Bethesda، را برآورده کند. با این حال، به گفتهی ژولین اویه، طراح سابق Arkane، این عنوان اعتباری برای استودیو ایجاد کرد که جایگاه آن را در میان دیگر تیمهای تحت مالکیت Zenimax محکم ساخت.
در مصاحبهای با PC Gamer، اویه اظهار داشت که موفقیت Dishonored به Arkane نوعی مهر تضمین کیفیت داد. او گفت:
بازیهایی که Arkane میسازد، شاید دقیقترین و بهترین آثار کاتالوگ Bethesda باشند.
این اعتبار پس از خروج بنیانگذار استودیو، رافائل کولانتونیو، توسط دینگا بکابا، مدیر جدید استودیو، تثبیت شد. بکابا استدلال میکرد که تمرکز Arkane باید بر خلق آثار خاص و منحصربهفرد باقی بماند، به جای تلاش برای ساخت بازیهای مبتنی بر سرویس و واژههای تبلیغاتی.
این رویکرد در بازیهای موفقی مانند Prey (2017) و Deathloop (2021) ادامه یافت. با این حال، شکست Redfall، که به دلیل مشکلات طراحی و باگهای متعدد از مسیر اصلی Arkane فاصله گرفت، منجر به تعطیلی استودیوی Arkane Austin شد. کولانتونیو این تصمیم را احمقانه توصیف کرده و تأکید داشت که بازسازی تیمی با مهارت Arkane Austin تقریباً غیرممکن است.
در حال حاضر، Arkane Lyon مشغول کار روی بازی جدید Marvel’s Blade است که اطلاعات بیشتری درباره آن در آینده منتشر خواهد شد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.