به‌روزرسانی ۲۵ سالگی Half Life در دسترس قرار گرفت

Half Life

در به‌روزرسانی جدید بازی Half Life به مناسبت سالگرد ۲۵ سالگی انتشارش، چهار نقشه جدید Death Match، پشتیبانی از کنترلر و پشتیبانی از بخش آنلاین استیم در دسترس قرار خواهد گرفت.

شرکت ولو (Valve) به مناسبت سالگرد انتشار بازی Half Life در ۲۵ سال پیش، امروز به‌روزرسانی جدیدی را برای این محصول تیراندازی اول شخص افسانه‌ای منتشر کرده است که تا فردا به صورت رایگان از پلتفرم استیم به صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود. این به‌روزرسانی کمک می‌کند تا نسخه اول مجموعه مورد بحث روی کنسول دستی استیم دک به راحتی اجرا شود و حتی کاربران رایانه‌های شخصی می‌توانند از این پس با کنترلرها به تجربه محتوا پرداخته و حتی نسخه نمایشی جدیدی تحت عنوان Half-Life: Uplink به گیم‌پلی اضافه می‌شود. اگر این اطلاعات کافی نیست، می‌توانید یک مستند یک ساعته با حضور اعضای تیم سازنده را نیز مشاهده کنید.

در ادامه چهار نقشه جدید برای بخش Death Match به همراه پشتیبانی از بخش شبکه فروشگاه استیم نیز برای بازی Half Life محقق شده است. همچنین می‌توانید انتظار بهبودهای گرافیکی و فیزیکی را نیز داشته باشید که برای مثال، فیزیک پرتاب نارنجک بسیار بهتر از قبل شده است. شما مخاطبان عزیز در ادامه می‌توانید یادداشت پچ به‌روزرسانی ۲۵مین سالگرد انتشار بازی یادشده را مشاهده و مطالعه کنید.

یادداشت پچ به‌روزرسانی ۲۵مین سالگرد انتشار Half Life

رفع باگ‌ها و تغییرات:

محتوای جدید

بازی اکنون در استیم دک قابلیت اجرا دارد.
نسخه نمایشی مستقل از Half-Life با پسوند Uplink به بازی اضافه شده که از طریق منوی اصلی می‌توانید آن را پیدا کنید.
اضافه شدن چهار نقشه جدید به بخش Deathmatch با نام‌های contamination, pool_party, disposal و rocket_frenzy.
سه نقشه قدیمی Death Match که قبلاً در دیسک بازی Half-Life: Further Data وجود داشتند و با نام‌های doublecross, rust_mill, xen_dm شناخته می‌شوند.
مدل‌های جدید از شخصیت‌ها که اکنون در اختیار تمام بازیکنان قرار گرفته‌ است.
ده‌ها اسپری جدید که قبلا فقط در بازی Half-Life: Further Data وجود داشتند.
پشتیبانی از شبکه فروشگاه استیم به بازی اضافه شده که امکان رقابت‌های آنلاین را فراهم می‌کند و می‌توانید از طریق ویژگی‌هایی چون Join Game و Invite Steam با دوستانتان محتوای مشترکی را تجربه کنید.
پشتیبانی از بخش Steam Friends Rich Presence که به دوستانتان اجازه می‌دهد تا پیشرفت شما در گیم‌پلی را از طریق Black Mesa مشاهده کنند.

نوستالژی:

ویدیوی اصلی معرفی شرکت والو دوباره بازگشته است و اگر می‌خواهید آن را رد کنید، باید از دستور Novid- استفاده کنید.
منوی اصلی بازی به‌روز شده است که طراحی آن الهام گرفته از نسخه اورجینالی است که در سال ۱۹۹۸ میلادی منتشر شده بود.
مدل‌های پیش‌فرض را اکنون می‌توان به مدل‌های اصلی (غیر HD) تغییر داد.

تغییرات گیم‌پلی

فیزیک بهتر برای پرتاب نارنجک‌ها.
بهبود نقاط تصادفی برای اسپان کردن بازیکنان در بخش چندنفره.
کنترلرهای شارژ کیف اکنون بهتر شده‌اند.
کیسه آتش‌های اولیه اکنون میسوزانند و کیسه‌های دوم انفجاری هستند.
حرکت کاراکترها با فریم‌های بازی هماهنگ‌تر شده است.
بازیکنان با نرخ فریم بالا دیگر در محیط گیر نمی‌کنند.
برخی از مواردی که بازیکنان می‌توانستند در انتقال جایگاه شخصیت خود از باگ استفاده کنند، برطرف شده است.
برخی از مواردی که شخصیت‌ها دیالوگ‌های خودشان را با «سلام» به پایان می‌رساندند، برطرف شده است.
زوایای دید سلاح‌ها با ثبات‌تر شده است.
بشکه‌های قرمز ثابت در محیط به طور غیر عادی در محیط پرتاب نمی‌شوند.
رفع حمله دستوری Snarks‌ها با استفاده از FL_WORLDBRUSH دیگر امکان‌پذیر نیست.
رفع مشکل مربوط به ثابت ماندن شخصیت که در آن حالت بازیکنان نمی‌توانستند یک Snark را به کار بگیرند.
برخی از Convarsها که هنگام ورود به بخش چندنفره و تک نفره روی مقادیر نادرستی تنظیم شده بوده‌اند، مشکلشان برطرف شد.
هنگام ورود به یک بازی چندنفره که هدف‌گیری خودکار در آن ممنوع بود، تنظیم مجدد هدف خودکار در بخش تک نفره دیگر دستخوش تغییر نمی‌شود.
ویژگی HUD چراغ قوه پس از بارگیری مجدد یک فایل ذخیره‌سازی دیگر با مشکل روبه‌رو نمی‌شود.
موشک‌های ثابت در Contents_SKY همیشه منفجر نمی‌شوند.
صداهای نادرست مربوط به تیراندازی NPCها (شصخیت‌های غیرقابل بازی) درست شده است.
تفنگ گاوس در صورت شارژ شدن کامل در سطوح بعدی، صدای استاتیک بلندی را ایجاد می‌کند.
رفع خرابی‌ها مربوط به صفحه کلید در نمایش دادن رابط کاربری.
اسلحه‌های بخش تک نفره ثابت شده که به طور خودکار از کار نمی‌افتند (این مورد شامل نارنجک‌ها، اسنارک‌ها، کیف‌ها و غیره می‌شود).
هنگامی که مدل‌های متحرک توسط موجود‌های دیگر جابه‌جا می‌شوند، اشیاء غیر قابل متحرک در جای خود ثابت باقی خواهند ماند.
برخی از اکسپلویت‌های بافر مشکلی داشته‌اند که به واسطه این به‌روزرسانی رفع شده است.

سایر یادداشت پچ به‌روزرسانی به زبان اصلی می‌باشد که در ادامه مطالعه می‌کنید:

UI Changes

  • Main-menu background and buttons have been reskinned, and now scale based upon screen resolution without stretching, supporting background image layouts up to 3840×1600.
  • In-Game HUD now uses double or triple sized sprites when playing at higher resolutions.
  • UI dialogs and in-game fonts now scale to improve readability at high screen resolutions.
  • In-Game HUD HEV suit display has been shifted to the left of the screen, and no longer changes position at larger screen resolutions.
  • Added an “Enable texture filtering” setting.
  • Added an “Allow widescreen Field of View” setting to correct non-anamorphic FOVs, for widescreen and ultrawide displays.
  • Re-organized all the Settings screens to improve legibility, and support controller navigation.
  • Updated the Pause menu to be aware of the current gameplay mode.
  • The default server name and multiplayer player name are now based on the player’s Steam Persona.
  • The Steam platform menu has been removed, now that all its features are in Steam itself.
  • Fixed application icon rendering incorrectly when using the software renderer.
  • Fixed player and spray images not updating their coloring on the settings screen.
  • Removed the now very unnecessary “Low video quality. Helps with slower video cards.” setting.

Input Changes

  • Improved support for keyboard and controller navigation everywhere.
  • Added “Lower Input Latency” option: Synchronizes the CPU and GPU to reduce the time between input and display output.
  • Fixed issues that caused jerky mouse / joystick input.
  • (We basically rewrote it all – if you’ve got a custom Steam Input controller configuration, you should rebuild it from our newly published Official Configuration).

Multiplayer Balancing

  • Increased the 357 damage from 40 → 50.
  • Hive Hand reload time has been reduced from 0.5s → 0.3s per shot, and it will be selected at higher priority than the pistol on pickup.
  • MP5 now always starts with full ammo when initially picked up.
  • Players no longer drop empty weapons, and any that are dropped are reloaded by what’s in the dying player’s backpack.
  • Improved client-side prediction to reduce “ghost shots”. Like Counter-Strike, consider hitboxes and not just bounding boxes for hits on the client.
  • Fixed network predicted crowbar swing damage being incorrect.

Rendering

  • Added setting to turn off texture filtering when using the OpenGL renderer.
  • Default gamma has been decreased from 2.5 → 2.2, now that we aren’t all playing on CRTs.
  • Restored OpenGL overbright support.
  • Added support for UI Sprites and Texture files larger than 256×256.
  • Added support for UI Font special render modes: “blur” and “additive”.
  • Default resolution is now based on the resolution of the desktop, instead of a 640×480 window.
  • Software renderer will now correctly filter out incompatible resolutions, unless there is only 1 resolution available on the display.
  • Fixed fullscreen software renderer crashing on systems that don’t support 16-bit color.
  • Fixed software renderer being stretched when using widescreen resolutions.
  • Fixed skyboxes and sky color incorrectly carrying over when transitioning maps in multiplayer.
  • Fixed the game appearing too dark after modifying video settings.
  • Fixed MSAA in windowed mode.
  • Fixed mipmap rendering on studio models.
  • Fixed gluon gun sprite rendering in multiplayer.
  • Fixed gluon gun sinusoidal noise being incorrect.
  • Various optimizations to support the newly increased engine limits.
  • OpenGL optimizations for the Steam Deck.

Engine Improvements for Mod Makers

  • Increased maximum limit of dynamic sound channels from 8 → 32.
  • Increased maximum limit of sentences in the sentences.txt file from 1536 → 2048.
  • Increased maximum number of entities (MAX_EDICTS) from 900 → 1200.
  • Increased MAX_PACKET_ENTITIES from 256 → 1024.
  • Increased MAX_GLTEXTURES from 4800 → 10000.
  • Increased software renderer geometry limits: max spans 3000 → 6000, max surfaces 2000 → 4000, and max edges 7200 → 14400.
  • Cycler and func_button entities can now be the entity target for scripted_sentence entities, and are allowed to speak in multiplayer.
  • Incorporated func_vehicle entity support from Counter-Strike, for mod-makers to use. Full SDK update will come later, but level designers can use it now.

Native Linux Build

  • Added support for the software renderer.
  • Improved font rendering.
  • Many stability and behavior fixes.

Other

  • Localization files updated.
  • Miscellaneous security fixes.

Notes

  • The previous version of the game has been archived to a publicly visible Beta branch named “steam_legacy”, with the description “Pre-25th Anniversary Build.” If a mod or feature is behaving in an unexpected way, you may need to run this archived build until the issue is resolved in the default build.
  • We now consider this anniversary version of Half Life to be the definitive version, and the one we’ll continue to support going forward. Therefore, we’ll be reducing the visibility of Half Life: Source on the Steam Store. We know Half-Life: Source’s assets are still being used by the Source engine community, so it’ll remain available, but we’ll be encouraging new Half-Life players to play this version instead.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ به نظر شما آیا در نهایت استودیوی بازی‌سازی ولو به دنبال ساخت نسخه جدید از بازی Half Life می‌رود یا خیر؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

لینک منبع: Gaming Bolt

 

کلیدواژه : pc
علی جلیلی
درباره ما
ارسال دیدگاه