برخی از تولیدکنندگان بازی Genshin Impact هنوز دستمزد دریافت نکردند

Genshin Impact

صداپیشه شخصیت Paimon در بازی Genshin Impact می‌گوید که هنوز دستمزد خودش را از تیم سازنده دریافت نکرده و برای پرداخت اجاره بهای منزلش مشکل دارد.

بازی Genshin Impact یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین محصولات در حوزه بازی‌های ویدیویی است که ده‌ها میلیون دلار برای استودیوی سازنده و ناشرش که هر دو شرکت میهویو (miHoYo) بوده، سود آوری کرده و از لحاظ انتقادی هم منتقدان زیادی به آن رای مثبت داده‌اند. با این حال، بنا به صحبت‌های صداپیشه یکی از شخصیت‌های بازی، اون هنوز دستمزد خودش را بابت کاری که انجام داده، دریافت نکرده و این باعث شده تا اجاره چند ماه محل سکونتش عقب بیافتد.

بازی Genshin Impact در زمان شیوع ویروس کویید – ۱۹ در سال ۲۰۲۰ منتشر شد که یک محصول رایگان در سبک عناوین نقش‌آفرینی اکشن است و فهرست بزرگی از کاراکترها و شخصیت‌های مختلف برای شکست دادن دشمنان به وسیله جادو‌ها و عناصر اکشن را شامل می‌شود. این بازی از همان زمان انتشار، موفقیت چشمگیری داشته و باعث شده تا از لحاظ جامعه مخاطبی، به یکی از بازی‌های غول صنعت تبدیل شود. با این حال، علیرغم تمام پول‌هایی که استودیوی بازی‌سازی میهویو به دست آورده، دو صداپیشه اصلی بازی هنوز دست مزد‌های خودشان را نگرفته‌اند و از این بابت در شبکه اجتماعی توییتر ناامیدی خودشان را ابراز کردند.

در تاریخ ۱۲ جولای ۲۰۲۳ برابر با ۲۱ تیر ۱۴۰۲، کورینا بوتگر (Corina Boettger) و براندون وینکلر (Brandon Winckler)، دو نفر از صدا پیشه‌های اصلی بازی Genshin Impact که عملکرد خوبی را از خودشان به جا گذاشتند، در صفحه توییتر شخصی خودشان ادعا کردند که از تیم سازنده همچنان پول کارهایی که انجام داده‌اند را دریافت نکرده و در این زمینه، استودیوی سازنده هم واکنشی به صحبت‌های آن‌ها نداشته است.

Genshin Impact

وینکر توضیح می‌دهد که تاکنون پنج ایمیل مختلف به استودیوی میهویو ارسال کرده و از شرکت خواسته که تمام یا بخشی از مبلغ موردنظر را به او بپردازد، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است. این فرد توضیح داد که رفتار مدیریت استودیو «غیرقابل بخشش» است و برای این کار مجبور شده تا برای چهار ماه جهت نقد کردن چک خودش صبر کند، درحالی‌که به صورت عادی تخمین زده می‌شود که ناشر همچنان ماهانه ۸۵ میلیون دلار درآمد خالص دارد. طبق گزارش‌های به دست آمده، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا۲۰۲۱، بازی Genshin Impact در مجموع ۳.۷ میلیارد دلار درآمد داشته است.

وینکلر در توییت خودش نوشت:

توجیح کار کردن روی چیزی که توانایی مالی برای پرداخت دستمزد ندارید،‌ واقعاً سخت است. بسیاری از تولیدکنندگان غیرصنفی این مشکل را دارند، اما من بین چهار تا هشت ماه برای پرداخت صبر کرده‌ام و حتی برای آن زمان هم درخواست زیادی ندادم. ۱۰۰۰ دلار در اینجا و ۵۰۰ دلار در آنجا چیزی است که به سرعت جمع می‌شود.

وینکلر همچنین توضیح داد که با عشق و علاقه شخصی خودش روی بازی‌های ویدیویی کار کرده، اما دیگر برای توسعه بازی Genshin Impact یا نسخه بعدی آن اصلاً‌ با تیم سازنده کار نخواهد کرد. دلیل اصلی این کار هم علاوه بر عقب افتادن موعد پرداخت، عدم قرارداد یا وجود اتحادیه برای استودیو جهت رسیدگی به امور مالی عنوان شده است.

کورینا بوتگر،‌ صداپیشه یکی دیگر از شخصیت‌ها و همکار وینکلر، در توییت خود این موضوع را باز نشر کرد و گفت این دو نفر برای ماه‌ها بدون دریافت دستمزدی روی پروژه بزرگ استودیو سازنده کار کردند. بوتگر ادعا می‌کند که تیم سازنده یا تیم مدیریت در هر صورت به آن‌ها بیش از ۱۰۰۰ دلار بدهکار هستند و در حال حاضر به مشکل اجاره منزل خودش و پرداخت پول‌های عقب مانده برخورده که نمی‌داند مشکلش را چگونه حل کند. به هر حال باید تا زمان واکنش تیم سازنده منتظر بمانیم و ببینیم که آن‌ها چه چیزهایی برای گفتن دارند.

 

منبع: kotaku

کلیدواژه : nintendo switch
علی جلیلی
درباره ما
ارسال دیدگاه