استودیوی بازیسازی گیم ساینس (Game Science)، سازنده بازی مورد انتظار Black Myth: Wukong اعلام کرده است که این بازی تنها یک سطح دشواری خواهد داشت و گزینهای برای تغییر میزان سختی بازی در اختیار بازیکنان قرار نخواهد گرفت.
این تصمیم که در مصاحبهای با وبسایت VGC اعلام شده، واکنشهای متفاوتی را در میان طرفداران برانگیخته است. بازی Black Myth: Wukong یک بازی اکشن نقشآفرینی است که بر اساس داستان کلاسیک چینی “سفر به غرب” ساخته شده و قرار است در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۲۴ برابر با ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ برای پلتفرمهای کامپیوترهای شخصی و پلی استیشن 5 منتشر شود.
این بازی که از موتور بازیسازی Unreal Engine 5 استفاده میکند، از زمان معرفی در سال ۲۰۲۰ توجه زیادی را به خود جلب کرده است. سازندگان بازی اعلام کردهاند که هدف آنها ایجاد یک تجربه یکسان برای تمام بازیکنان است. آنها معتقدند که حذف گزینههای دشواری باعث میشود همه بازیکنان با چالشهای یکسانی روبرو شوند و تجربه مشابهی از بازی داشته باشند.
این رویکرد یادآور بازیهای استودیو فرام سافتوور (FromSoftware) مانند Dark Souls و Bloodborne است که به خاطر دشواری بالا و عدم وجود تنظیمات سختی شهرت دارند. با این حال، استودیوی گیم ساینس تاکید کرده است که بازی Black Myth: Wukong یک محصول ساخته شده در ژانر سولزلایک نیست و سطح دشواری آن کمی آسانتر از بازیهای این سبک خواهد بود.
آنها قصد دارند با ارائه مکانیزمهای متنوع مبارزه و قابلیتهای مختلف شخصیت اصلی، به بازیکنان اجازه دهند تا با سبکهای مختلف بازی کنند و چالشها را به روش خود پشت سر بگذارند. یکی از نکات جالب توجه این است که بر اساس گزارشها، بازی Black Myth: Wukong دارای بیش از ۱۶۰ نوع دشمن مختلف و بیش از ۸۰ نبرد با باس فایت خواهد بود.
این تنوع در دشمنان و باسها میتواند به ایجاد تجربهای غنی و چالشبرانگیز کمک کند؛ حتی بدون وجود تنظیمات درجه سختیای که انتظارش را داشتید. تصمیم برای حذف تنظیمات درجه سختی واکنشهای متفاوتی را در جامعه گیمرها برانگیخته است. برخی از این رویکرد استقبال کرده و معتقدند که این کار باعث میشود همه بازیکنان تجربه یکسانی داشته باشند و بتوانند درباره آن بحث کنند.
از سوی دیگر، عدهای نگران هستند که این تصمیم ممکن است باعث شود بازی برای برخی از بازیکنان بیش از حد دشوار یا برای برخی دیگر بیش از حد آسان باشد. با این حال، سازندگان اطمینان دادهاند که تلاش کردهاند تا تعادل مناسبی در سطح دشواری بازی ایجاد کنند. آنها همچنین اشاره کردهاند که مکانیزمهای بازی به گونهای طراحی شدهاند که به بازیکنان امکان میدهند با استفاده از قدرتهای مختلف و استراتژیهای متنوع، بر چالشهای بازی غلبه کنند.
علاوه بر این، گزارش شده است که Black Myth: Wukong از همان ابتدا دارای حالت New Game Plus خواهد بود و چندین پایان مختلف خواهد داشت. این ویژگیها میتوانند به افزایش ارزش تکرار بازی کمک کنند و بازیبازها را تشویق کنند تا بارها به دنیای بازی بازگردند. در مجموع، به نظر میرسد استودیوی گیم ساینس با این تصمیم قصد دارد تجربهای یکپارچه و چالشبرانگیز را برای همه بازیکنان Black Myth: Wukong فراهم کند.
با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی، طرفداران با اشتیاق منتظر هستند تا ببینند این رویکرد چگونه در عمل نتیجه خواهد داد و آیا بازی میتواند تعادل مناسبی بین چالش و لذت بازی ایجاد کند یا خیر. شما مخاطبان عزیز میتوانید هم اکنون بازیهای موردنظر خودتان را به صورت فیزیکی یا اکانت دیجیتالی با ضمانت بهترین قیمت و ارسال سریع از دراگون شاپ خریداری کرده و تجربه خرید یا بازی خودتان را با ما و سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از کسانی هستید که قصد دارند تا در روز اول انتشار به تجربه بازی Black Myth: Wukong بپردازند؟ در صورت مثبت بودن نظرات، آیا تجربه این بازی را به سایر دوستان خود و مخاطبان همراه فروشگاه پیشنهاد میکنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.
منبع: Gaming Bolt
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.