آمازون روز چهارشنبه AWS for Games را راهاندازی کرد که مجموعهای از محصولات و خدمات اختصاصی AWS و شرکای آن بهطور خاص برای صنعت بازی است. این جدیدترین ابتکار خدمات وب آمازون و رقبای آن برای تأکید بر فرصت بزرگ بازاری است که توسط گیم ایجاد شده است.
صنعت گیم برای مدتی یک بازار مهم برای آمازون بوده است. AWS چندین سال است که سرویسهای اختصاصی را برای بازی ارائه میکند، با آمازون GameLift در سال 2016 راهاندازی شد. فراتر از فضای ابری، این شرکت استودیو بازی آمازون و سرویس پخش بازی Twitch را دارد که آمازون آن را در سال 2014 خریداری کرد.
با این حال، با توجه به روندها و پیشبینیهای بازار، جای تعجب نیست که صنعت ابر عرضههای خود را افزایش دهد. شرکت تحلیلی Newzoo پیشبینی میکند که ارزش بازار جهانی بازیهای ابری تا سال 2024 از 1.57 میلیارد دلار در سال گذشته بیشتر از 6.5 میلیارد دلار شود.
بیل واس، معاون مهندسی AWS در بیانیهای گفت: «پذیرش پلتفرم ابری، نحوه ساخت و توزیع بازیها را تغییر داده است. توسعه دهندگان بازی همچنان به سفر ابری خود سرعت میبخشند، بازیها را سریعتر میسازند و آنها را با بهروزرسانیهای مداوم اجرا میکنند، در حالی که پایگاه بازیکنان و تعامل بازی خود را افزایش میدهند.»
او ادامه داد که راه اندازی AWS برای بازیها و سایر خدمات و راهحلهای جدید، باید به مشتریان کمک کند تا در کنار افزایش استفاده از تجزیه و تحلیل بازی، عملیات زنده و هوش مصنوعی، به حجم کاری با اولویت بالا رسیدگی کنند.
AWS for Games خدمات و محصولات مخصوص بازی و همچنین پشتیبانی شریک را برای شش حوزه اعم از توسعه بازی ابری، سرورهای بازی، امنیت بازی، عملیات زنده، تجزیه و تحلیل بازی، و هوش مصنوعی و ML بازی ارائه میکند. شرکای این ابتکار عبارتند از AMD، AppsFlyer، Beamable، Databricks، Epic Games، Incredibuild، NVIDIA، Parsec، Perforce، Slalom، Snowflake و Teradici.
علاوه بر این ابتکار جدید، AWS روز چهارشنبه پیشنمایش آمازون GameSparks را اعلام کرد. GameSparks یک سرویس کاملاً مدیریت شده بر پایه AWS که ساخت، بهینهسازی و مقیاس بندی ویژگیهای باطن بازی را آسان میکند. این شرکت همچنین در دسترس بودن عمومی AWS GameKit را اعلام کرد، یک راه حل منبع باز که توسعه دهندگان بازی را قادر میسازد تا ویژگیهای باطن بازی را به طور مستقیم از موتور بازی تنها با چند کلیک مستقر و سفارشی کنند و ادغام سرویس های مبتنی بر ابر را از هفتهها به روزها کاهش میدهد.
علاوه بر این، دستورالعمل جدیدی برای استودیوی آمازون Nimble برای توسعه دهندگان بازی وجود دارد که امکان راهاندازی یک استودیوی بازی مجازی را در چند ساعت، افزایش ظرفیت در صورت تقاضا و ایجاد محتوا سریعتر و مقرونبهصرفهتر را ممکن میسازد.
در همان روزی که آمازون این سرویسهای جدید را عرضه کرد، مایکروسافت راهاندازی برنامهها و سرویسهای ابری جدیدی را اعلام کرد که بهطور خاص برای توسعهدهندگان بازیهای مستقل طراحی شدهاند. آنها شامل ماشین مجازی توسعه بازی Azure است که برای توسعه دهندگانی است که می خواهند بازی ها را در یک محیط ابری آماده تولید آزمایش کنند و بسازند.
در همین حال، Google Cloud سال گذشته با ایجاد یک نقش اجرایی جدید با تمرکز بر راه حلهای بازی، تعهد خود را به بازار گیم ابری نشان داد.
منبع: zdnet.com
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.