طبق گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Circana، خرید بازیهای فیزیکی در ایالات متحده از سال 2021 بیش از نیمی کاهش یافته است. این تغییر نشاندهنده روند تغییر عادات خرید بازیکنان به سمت بازیهای دیجیتال است. این روند که از یک دهه پیش آغاز شده بود، با پیشرفت فناوری و ظهور بازارهای آنلاین در کنسولها و بازیهای لایو سرویس شدت بیشتری پیدا کرده است.
گزارش Circana که توسط مت پیسکاتلا منتشر شد، نشان میدهد که این روند بهویژه پس از پاندمی کرونا سرعت بیشتری به خود گرفته است. از آن زمان، خرید بازیهای فیزیکی بیش از نصف شده و نسبت به اوج خود در سال 2008، بیش از 85 درصد کاهش یافته است.
با این حال، هزینه کلی محتوا، شامل اشتراکها و میکروتراکنشها، از سال 2019 افزایش یافته است که نشاندهنده رشد صنعت بازیهای ویدیویی، بهویژه در بخش دیجیتال، است. یکی از دلایل این تغییر، ضعف برنامهریزی انتشار بازیها در نینتندو سوییچ بوده که بازیکنان را به خرید بازیهای دیجیتال سوق داده است.
در حال حاضر، روند تغییر به سمت دیجیتال در پلتفرمها و سریهای مختلف بازی متفاوت است. در اروپا، سهم بازیهای دیجیتال به 68 درصد رسید و در Xbox به 75 درصد افزایش یافت. در PS5 نیز سهم دیجیتال به 64 درصد رسید. این در حالی است که سهم Nintendo Swtich ثابت باقی مانده است.
در نهایت، سال 2024 به دلیل عرضههای کم بازیها سالی آرام بود و تنها شش بازی جدید در لیست 20 بازی پرفروش اروپا قرار گرفتند. این در حالی است که در سال 2023، ده بازی جدید در این فهرست بودند.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.