
بر اساس گزارش مت پیسکاتلا، مدیر اجرایی موسسه سیرکانا (که پیشتر به نام NPD شناخته میشد)، ۴۰ درصد از زمان بازی کاربران کنسولهای PS5 و Xbox Series X|S در آمریکا طی ماه گذشته صرف ۱۰ بازی لایو سرویس شده است.
پیسکاتلا در شبکه اجتماعی Bluesky اعلام کرد که حدود ۷۰ درصد از کاربران فعال این کنسولها در آمریکا، در ژانویه ۲۰۲۵ حداقل یکی از ۱۰ بازی لایو سرویس برتر را تجربه کردهاند. این آمار نشان میدهد که این بازیها تا حد زیادی محبوب شدهاند و سهم بزرگی از زمان بازی گیمرها را به خود اختصاص دادهاند.
این روند میتواند برای توسعهدهندگان و ناشران سایر بازیها نگرانکننده باشد، زیرا هزینههای بازار گیمینگ در آمریکا از سال ۲۰۲۱ تاکنون کاهش یافته است. با اینکه عرضه بازیهای جدید همچنان ادامه دارد، تعداد مخاطبان جدید نسبت به گذشته کمتر شده است. پیسکاتلا معتقد است که موفقیت بازیهای جدید در سالهای آینده، میتواند در مقابله با این روند تاثیرگذار باشد.
آمار مهم دیگر شامل:
- پنج بازی Fortnite، GTA 5، League of Legends، Minecraft و Roblox در مجموع ۲۷ درصد از کل زمان بازی در سال ۲۰۲۳ را تشکیل دادند.
- هزینههای خرید بازیهای فیزیکی در آمریکا از سال ۲۰۲۱ به بعد بیش از نصف شده است.
- افزایش سرعت اینترنت و تمرکز بازیهای لایو سرویس بر خریدهای درونبرنامهای از دلایل اصلی این تغییرات هستند.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.