چرا دنباله The Order: 1886 ساخته نشد؟ داستانی از فرصت‌های از دست رفته

Why-was-The-Order-1886-sequel-never-made-A-missed-opportunity

یکی از بنیان‌گذاران استودیو Ready At Dawn در مورد چالش‌های توسعه بازی The Order: 1886 و دلیل عدم ساخت دنباله آن صحبت کرده است.

استودیو Ready At Dawn با کار روی مجموعه Daxter، توسعه دو بازی God of War برای PSP، و عرضه بازی تیراندازی سوم‌شخص سینمایی The Order: 1886 برای کنسول PS4 به شهرت رسید. با وجود همکاری نزدیک این استودیو با PlayStation، شرکت Meta در سال ۲۰۲۰ آن را خریداری و چهار سال بعد تعطیل کرد.

اگرچه بازی‌های God of War و Daxter بسیار محبوب شدند، The Order: 1886 بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد. برخی از بازیکنان از کیفیت بصری و روایت سینمایی آن لذت بردند، در حالی که دیگران از کوتاهی تجربه و مشکلات بازی ناراضی بودند. بسیاری از کسانی که بازی را تجربه کردند، خواستار ساخت دنباله‌ای برای آن بودند.

اما این دنباله هرگز ساخته نشد. آندریا پسینو، بنیان‌گذار استودیو، در این‌باره گفته است:

عدم ساخت دنباله به فروش بازی ربطی نداشت. بیشتر به نقدها و نمرات بازی مربوط می‌شد. اگر متای بازی حدود ۷۰ بود، شاید شانس ساخت دنباله وجود داشت. معتقدم اگر بازی چند امتیاز بیشتر می‌گرفت، شاید همه‌چیز متفاوت می‌شد.

بازی The Order: 1886 با نمره ۶۳ در Metacritic به‌عنوان انحصاری پلی استیشن 4 عرضه شد. پسینو معتقد است بازی تنها ۷ امتیاز بیشتر نیاز داشت تا شرایط برای ساخت دنباله فراهم شود.

او همچنین اشاره کرده که یکی از مشکلات بازی، حذف بخش‌های زیادی از داستان بوده است. بسیاری از قسمت‌های روایت که ظرافت‌های زیادی داشتند، از بازی حذف شدند و به جای آن، صحنه‌های سینمایی قرار گرفتند. علاوه بر این، تیم توسعه به یک سال دیگر برای تکمیل بازی نیاز داشت که نتواستند آن را دریافت کنند.

در حال حاضر، با تعطیلی استودیو Ready At Dawn، امید به دنباله‌سازی این بازی به پایان رسیده است، اما هنوز نمی‌توان از احتمال بازگشت PlayStation برای تولید دنباله‌ای جدید قطع امید کرد.

کلیدواژه : PS4PS5
محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه