چرا Japan Studio تعطیل شد؟ نگاهی به استراتژی جدید Sony

Why-Did-Japan-Studio-Close-A-Look-at-Sony's-New-Strategy

مدیر اجرایی سابق PlayStation اعلام کرد که بسته شدن Japan Studio نتیجه‌ی تغییرات بازار و سخت‌تر شدن شرایط توسعه‌ی بازی‌های AA بوده است. او در پادکستی توضیح داد که استراتژی PlayStation در سال‌های اخیر به سمت بازی‌های AAA متمایل شده و جایی برای عناوین کوچک‌تر باقی نمانده است.

وی اشاره کرد که غیر از Gran Turismo، بازی‌های موفق AAA در PlayStation چندان زیاد نبوده‌اند. رشد بازی‌های مستقل باعث کاهش جایگاه بازی‌های AA شده و در نهایت، Japan Studio قربانی این تغییرات شد.

به عنوان نمونه، پس از عرضه‌ی Gravity Rush 2، تلاش‌های کارگردان آن برای توسعه‌ی پروژه‌ای جدید از سوی Sony مورد تأیید قرار نگرفت. این شرکت در آن زمان تنها به دنبال پروژه‌های بزرگ بود که باعث توقف بسیاری از ایده‌های نو شد.

با تعطیلی استودیو در آوریل ۲۰۲۱، بسیاری از کارکنان آن شرکت را ترک کردند. با این حال، برخی از توسعه‌دهندگان مستقل به فعالیت خود ادامه دادند و آثاری مانند Slitterhead و Ratatan را خلق کردند که همچنان روح Japan Studio را زنده نگه داشته‌اند.

کلیدواژه : سونی
محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه