چرا بودجه‌های میلیاردی برای بازی‌های AAA ممکن است به ضرر صنعت بازی‌های ویدیویی باشند؟

Why-are-billion-dollar-budgets-for-AAA-games-harmful-to-the-industry

مدیرعامل سیبر اینتراکتیو، مت کارچ، اعتقاد دارد که هزینه‌های چند صد میلیون دلاری برای ساخت بازی‌های AAA عامل اصلی اخراج‌های گسترده در صنعت بازی‌های ویدیویی است. او در مصاحبه‌ای با Game File بیان کرد که افزایش بی‌رویه بودجه برای توسعه بازی‌ها و زمان طولانی‌تر تولید آن‌ها به بحران‌هایی در صنعت دامن زده است.

با گسترش روزافزون صنعت بازی‌های ویدیویی و توجه بیشتر به توسعه بازی‌های بزرگ، هزینه‌ها و زمان‌های تولید نیز به شکل چشمگیری افزایش یافته است. این روند ممکن است به افزایش هیجان طرفداران و پیش‌بینی‌های موفقیت پروژه‌ها منجر شود، اما در عین حال خطر شکست پروژه و زیان مالی برای استودیوها را بالا می‌برد. مت کارچ از پروژه‌هایی چون Red Dead Redemption 2 و Cyberpunk 2077 به‌عنوان نمونه‌هایی یاد کرد که باوجود هزینه‌های سنگین، موفق شدند مخاطبان بزرگی جذب کنند.

این تغییرات در هزینه‌ها از نسل‌های مختلف بازی‌های ویدیویی مشهود است؛ به‌عنوان مثال هزینه تولید Marvel's Spider-Man در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود، در حالی که هزینه تولید Marvel's Spider-Man 2 در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۱۵ میلیون دلار بود. همچنین پروژه‌های AAA با بودجه‌های چند صد میلیون دلاری مانند Concord و Skull & Bones که هزینه‌های سنگینی داشته‌اند، در نهایت به ناکامی‌های بزرگ تبدیل شدند.

محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه