چرا آمازون نمی‌تواند از Steam پیشی بگیرد؟

Why-Amazon-can't-surpass-Steam

علی‌رغم رقابت از سوی پلتفرم‌هایی مانند Amazon, Epic Games, GOG و Xbox App, Steam همچنان در بازار رایانه‌های شخصی جایگاه برتری دارد. ایتن اوانز، معاون سابق Amazon Prime Gaming در یک پست جدید در LinkedIn به نبرد تجاری آمازون با Steam اشاره کرد و اعلام کرد که این رقابت از حدود ۱۵ سال پیش آغاز شده و به نتیجه‌ای جز شکست نرسیده است.

اوانز در این پست گفت:

ما بارها و بارها در برابر Steam شکست خوردیم. حتی زمانی که ۲۵۰ برابر بزرگتر از آن‌ها بودیم، نتوانستیم موفقیت کسب کنیم.

او ادامه داد:

از زمان پیش از حضور من در آمازون، تلاش‌های زیادی برای شکست دادن Steam انجام دادیم، اما هیچ وقت نتواستیم دلیل اصلی موفقیت آن‌ها را درک کنیم.

اولین تلاش آمازون ورود به بازار بازی‌های آنلاین و سپس هدایت بازیکنان به فروشگاه خود بود. بعد از آن، آمازون Reflexive Entertainment را خرید تا فروشگاه جدیدی راه‌اندازی کند، اما نتیجه‌ای نداشت. سپس Twitch خریداری شد و فروشگاه جدیدی راه‌اندازی شد، اما باز هم نتایج مطلوبی بدست نیامد.

سرانجام، آمازون Luna را راه‌اندازی کرد، یک سرویس استریم ابری بازی که به گیمرها اجازه می‌داد بازی‌های مورد علاقه‌شان را با کیفیت بالا روی دستگاه‌های ضعیف اجرا کنند. همزمان، Google با پروژه Stadia همین برنامه را دنبال می‌کرد، اما هر دو سرویس شکست خوردند.

اوانز در نهایت به دلیل موفقیت Steam اشاره کرد:

Steam فقط یک فروشگاه نیست، بلکه یک شبکه اجتماعی، کتابخانه بازی‌ها و ویترین تروفی‌هاست که همه این‌ها در یک پکیج کامل جمع شده است.

به نظر می‌رسد که سلطنت Steam در بازار رایانه‌های شخصی به این زودی‌ها تهدید نخواهد شد، حتی اگر در آینده‌ای دور تغییراتی در ساختار آن ایجاد شود.

کلیدواژه : استیم
محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه