شرکت یونیتی ( Unity ) که همه مخاطبان آن را به خاطر تولید و در دسترس قراردادن موتور بازیسازی یونیتی میشناسند، امروز اعلام کرده که جان ریچیتیلو (John Riccitiello) از سمت رئیس، مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت مدیره استعفا خواهد داد.
شاید جالب باشد بدانید که جان ریچیتیلو رئیس سابق شرکت الکترونیک آرتز یا همان EA بود که در سال ۲۰۱۳ به هیئت مدیره شرکت Unity پیوست و یک سال بعد از آن نیز هدایت شرکت را بر عهده گرفت. جدایی او در این برهه زمانی درست هفتهها پس از آن صورت میگیرد که شرکت یادشده با اعلام برنامههای عجیب و غریب درآمدزاییاش برای موتور بازیسازی محبوب خود که تا حدی پس از این اعتراضها، بازیسازان از آن عقبنشینی کرد، واکنشهای شدیدی در جامعه توسعهدهندگان به وجود آورده بود.
جیمز وایتهرست (James Whitehurst)، رئیس سابق IBM، بهعنوان مدیرعامل و رئیس موقت یونیتی منصوب شد، در حالی که رولوف بوتا (Roelof Botha)، مدیر مستقل ارشد هیئتمدیره یونیتی، به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره در سمتی تازه قرار گرفت.
وایتهرست در توضیحات خودش پیرامون این تغییرات گفت:
با رهبری باتجربه و کارکنان پرشور شرکت، مطمئن هستم که Unity در موقعیت مناسبی برای ادامه ارتقای پلتفرم خود، تقویت جامعه مشتریان، توسعهدهندگان و شرکای خود و تمرکز بر اهداف رشد و سودآوری، قرار دارد.
ماه گذشته، شرکت Unity اعلام کرد که قصد دارد هر بار که یک بازی خروجی گرفته شده از روی موتور بازیسازی یونیتی روی رایانه شخصی کاربری نصب میشود، از توسعهدهندگان هزینه دریافت کند. این حرکت به طور گسترده توسط بازیسازان مورد انتقاد قرار گرفت و برخی از آنها شروع به تحریم این محصول مستقل توسعه بازی کردند و در نهایت شرکت مجبور شد برنامههای خود را اصلاح کند.
بر همین اساس قرار شد یونیتی سیاست جدید Runtime Fee را برای بازیهای ساخته شده روی قابلیت Unity Personal به طور کامل حذف کرده و سقف آن را از ۱۰۰,۰۰۰ دلار به ۲۰۰,۰۰۰ دلار برساند. همچنین این شرکت تصمیم گرفت در راستای آزادی عمل بیشتر برای توسعهدهندگان، الزاماتی چون استفاده از واژه «ساخته شده توسط یونیتی» یا Made with Unity هنگام اجرای یک محصول از بین برود.
هر دو موتور Unity Pro و Unity Enterprise همچنان شاهد اعمال سیاست جدید Runtime Fee خواهند بود، اما تغییر عمده مورد بحث در آنجایی است که برای بازیهای از قبل منتشر شده در گذشته اعمال نخواهد شد. این نکته حائز اهمیت است بازیهایی که با استفاده از نسخه بعدی LTS این موتور بازیسازی ساخته شدهاند و قرار است در سال ۲۰۲۴ به بعد منتشر شوند، باید هزینه اجرا را بپردازند. شما مخاطبان عزیز هم اکنون میتوانید رایانههای شخصیسازی قدرتمندی را از فروشگاه دراگون شاپ تهیه کرده و به تجربه تمام محصولاتی بپردازید که با موتور بازیسازی یونیتی ساخته شدهاند.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا سیاستهای جدید شرکت Unity به توسعهدهندگان اجازه درآمدزایی مستقل و خوبی میدهد یا آنها مجبور هستند که در نهایت با تمام شرایط مشابه به پلتفرمهای دیگری نظیر آنریل انجین برای ساخت محصولات خودشان کوچ کنند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.
لینک منبع: VGC
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.