سازنده Lords of the Fallen: چرا CI Games از پیام‌های اجتماعی در بازی‌ها اجتناب می‌کند؟

The-developer-of-Lords-of-the-Fallen-Why-CI-Games-avoids-social-messages-in-games

CI Games اعلام کرد که هیچ پیام اجتماعی یا سیاسی را در بازی‌های خود نخواهد گنجاند

شرکت CI Games، ناشر بازی Lords of the Fallen، اعلام کرده که تصمیم دارد از گنجاندن هر گونه پیام اجتماعی یا سیاسی در بازی‌های خود خودداری کند. این تصمیم به‌دلیل نگرانی از ریسک بالای شکست تجاری اتخاذ شده است.

در نشست اخیر با سرمایه‌گذاران، رایان هیل، مدیر بازاریابی جهانی این شرکت، به سوالات پیرامون رویکرد شرکت در قبال مفاهیم DEI (تنوع، برابری و شمول) پاسخ داد. هیل تاکید کرد که CI Games تمرکز خود را بر ارائه تجربه‌ای باکیفیت و طراحی شخصیت‌هایی گذاشته که برای مخاطبان اصلی بازی‌های خود مناسب باشند.

او گفت: “برخی از بازی‌های ویدئویی اخیر تلاش کرده‌اند پیام‌های اجتماعی یا سیاسی را در گیم‌پلی خود جای دهند، اما بسیاری از بازیکنان به این امر واکنش منفی نشان داده‌اند. در نتیجه، این بازی‌ها با شکست‌های تجاری مواجه شده‌اند. ما هدف‌مان ارائه حداکثر لذت برای بازیکنان است و به همین دلیل هیچ‌گونه پیام اجتماعی یا سیاسی را در بازی‌های خود نخواهیم گنجاند.”

این اظهارات واکنش‌های متفاوتی را در میان طرفداران و کارشناسان صنعت بازی به دنبال داشت. برخی آن را تصمیمی منطقی برای تمرکز بیشتر بر سرگرمی خالص می‌دانند، در حالی که دیگران این رویکرد را به منزله نادیده گرفتن تنوع در دنیای بازی‌ها تلقی کرده‌اند.

CI Games هیچ‌گونه تعریفی دقیق از DEI ارائه نکرده و نمونه‌هایی از بازی‌هایی که به‌دلیل گنجاندن این مفاهیم شکست خورده‌اند، ذکر نکرده است. این در حالی است که بسیاری از توسعه‌دهندگان دیگر، مانند سی‌دی پراجکت (سازنده Cyberpunk 2077 و The Witcher)، به‌شدت بر تنوع و شمول تاکید دارند.

در پایان، مارک تیمینسکی، مدیرعامل CI Games، تصریح کرد که این استودیو هیچ‌گونه برنامه‌ای برای وارد کردن مفاهیم DEI در بازی‌های آینده خود ندارد. هنوز مشخص نیست که تعریف دقیق این شرکت از این مفاهیم چیست.

محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه