فروشگاه حضوری در تمام ایام تعطیلات از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب دایر می باشد.
ورود | ثبت‌نام
۰۲۱-۹۱۰۳۵۳۹0
خانه سبدخرید ورود

بررسی فنی بازی Split Fiction: بهینه‌ سازی بدون افت فریم

Technical-Review-of-Split-Fiction-Optimization-Without-Frame-Drops
  • محمد هژبر
  • انتشار:   اسفند 17, 1403

دیجیتال فاندری عملکرد فنی بازی Split Fiction، ساخته جدید استودیوی Hazelight، را روی پلتفرم‌های PS5، PS5 Pro، Xbox Series X/S و PC بررسی کرده است. این بازی که با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده، از لحاظ بهینه‌ سازی یکی از بهترین عناوین اخیر به شمار می‌رود.

علیرغم استفاده نکردن از ویژگی‌های خاص Unreal Engine 5 مانند Lumen global illumination، Nanite و MetaHuman، بازی عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد. تیم سازنده از تکنیک‌های بهینه‌تر و سنتی‌تری استفاده کرده که به کیفیت گرافیکی و عملکرد مطلوب بازی کمک کرده است. شخصیت‌ها و نورپردازی محیط‌ها نیز کیفیت خوبی دارند.

در نسخه‌های کنسولی، بازی با رزولوشن ۴K Native در PS5 Pro، ۱۸۰۰p در PS5 و Xbox Series X و ۱۰۸۰p در Xbox Series S و نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و هیچگونه افت فریم دیده نمی‌شود. همچنین نسخه Xbox Series S هیچ ویژگی بصری را در مقایسه با دیگر کنسول‌ها از دست نمی‌دهد.

نسخه PC بازی نیز عملکرد خوبی دارد. دیجیتال فاندری این بازی را با کارت گرافیکی RTX 5090 و پردازنده 12900K در تنظیمات حداکثر و رزولوشن 4K با نرخ ثابت 120 فریم بر ثانیه اجرا کرده است. در هنگام تجربه بازی، تنها چند افت فریم جزئی در سکانس مقدماتی مشاهده می‌شود.

Split Fiction هم‌اکنون روی PS5، Xbox Series X/S و PC در دسترس است.

اشتراک گذاری
علاقه مندی

نظرات کاربران

0 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاه خود در مورد این محصول را ثبت کنید

برای ثبت دیگاه ایندا باید وارد شوید
    برای این مقاله هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.