مدیرعامل Take-Two: هوش مصنوعی باعث رشد اشتغال می‌شود، نه کاهش آن!

Take-Two-CEO-AI-boosts-employment-not-reduces-it

استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two Interactive، باور دارد که هوش مصنوعی نه‌تنها منجر به از دست رفتن مشاغل نمی‌شود، بلکه می‌تواند فرصت‌های شغلی را نیز افزایش دهد.

نقش هوش مصنوعی در استراتژی Take-Two

در مصاحبه‌ای با GamesIndustry.biz، زلنیک تأکید کرد که هوش مصنوعی ابزاری مفید برای بهبود بهره‌وری و سودآوری است، بدون اینکه به تعدیل نیرو منجر شود. وی گفت:

هوش مصنوعی مانند دیگر ابزارهای دیجیتالی به ما کمک می‌کند کارهای بهتری انجام دهیم و در عین حال، تأثیر منفی بر اشتغال نخواهد داشت.

تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت بازی‌های ویدیویی

زلنیک معتقد است که فناوری‌های دیجیتال همیشه باعث افزایش بهره‌وری و تولید ناخالص داخلی شده‌اند و هوش مصنوعی نیز همین روند را دنبال خواهد کرد. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که صنعت بازی‌های ویدیویی یکی از پیشگامان در استفاده از این فناوری خواهد بود.

نگرانی‌های مربوط به مالکیت معنوی

با وجود مزایای هوش مصنوعی، زلنیک اذعان دارد که این فناوری می‌تواند مشکلاتی در زمینه مالکیت معنوی ایجاد کند. او تأکید کرد که Take-Two در تلاش است تا از فناوری‌هایی استفاده کند که به حقوق دیگر سازندگان احترام بگذارد.

نظر سایر مدیران صنعت گیم درباره هوش مصنوعی

زلنیک تنها فردی نیست که از نقش هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی حمایت می‌کند. اندرو ویلسون، مدیرعامل EA، نیز سال گذشته اعلام کرد که هوش مصنوعی مولد می‌تواند در پنج سال آینده تأثیر زیادی بر توسعه بازی‌ها داشته باشد. به گفته او، ساخت یک استادیوم در بازی‌ها که قبلاً شش ماه طول می‌کشید، اکنون در شش هفته انجام می‌شود و در آینده این زمان می‌تواند به شش روز کاهش یابد.

کلیدواژه : بازیهوش مصنوعی
محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه