Take-Two و آینده GTA 6: فروش بیشتر از طریق انحصار کنسولی

Take-Two-and-the-Future-of-GTA-6-Boosting-Sales-Through-Console-Exclusivity

با توجه به عملکرد مالی Take-Two و گزارش‌های اخیر سرمایه‌گذاران این شرکت، تصمیم برای انحصار زمانی GTA 6 برای کنسول‌ها کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. در گزارش درآمدی سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۴، Take-Two اعلام کرد که پلتفرم‌های موبایل ۵۲ درصد از درآمد سالانه این شرکت را تشکیل داده‌اند، در حالی که کنسول‌ها ۴۰ درصد از درآمد را به خود اختصاص داده‌اند و تنها ۸ درصد از درآمد مربوط به پلتفرم‌های رایانه شخصی و دیگر دستگاه‌هاست. این آمار شامل درآمد GTA Online هم می‌شود که به وضوح نشان می‌دهد چرا Take-Two برای عرضه اولیه GTA 6 مسیر انحصار کنسولی را انتخاب کرده است.

با فروش بیش از ۲۱۰ میلیون نسخه از GTA V و حضور قدرتمند GTA Online، انتظار می‌رود که انتشار GTA 6 در پاییز ۲۰۲۵، این جایگاه را تقویت کند. استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، تاکید کرد که این فرنچایز همچنان یکی از ستون‌های اصلی صنعت بازی‌های ویدیویی است.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که تا نوامبر ۲۰۲۴، نسخه‌های کنسولی PS5 و Xbox Series X/S مجموعاً بیش از ۹۴ میلیون واحد فروش خواهند داشت. این ارقام به خوبی نشان‌دهنده اهمیت پلتفرم‌های کنسولی در موفقیت GTA Online و نقش کلیدی PlayStation در این موفقیت است.

با این حال، بازار رایانه‌های شخصی علی‌رغم رشد، نتوانسته درآمد قابل توجهی برای Take-Two ایجاد کند. این موضوع به علت عدم وجود هزینه‌های مکرر مصرف‌کنندگان (RCS) در این پلتفرم است که یکی از منابع اصلی درآمد در کنسول‌ها است. علاوه بر این، تقلب‌های گسترده در نسخه کامپیوتر GTA Online باعث شده که بازیکنان قادر به استفاده از مزایای درون‌بازی بدون پرداخت هزینه واقعی باشند، موضوعی که در نسخه‌های کنسولی وجود ندارد.

در نهایت، GTA VI احتمالاً ابتدا برای کنسول‌ها منتشر خواهد شد و نسخه رایانه شخصی با تاخیر وارد بازار خواهد شد تا توسعه‌دهندگان تمرکز خود را بر روی بازارهایی با فروش بالاتر بگذارند.

کلیدواژه : GTA 6PS5Xbox
محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه