گزارش: مدت زمان ساخت بازی Skull Island یک سال بود

Skull Island

بر اساس گزارش‌هایی که تازه به دست آمده، به نظر می‌رسد بدترین بازی قرن یعنی Skull Island فقط در مدت زمان ۱ سال در دست توسعه قرار داشت و بازیکنان با انتظارات زیادی به سمت تجربه این اثر رفته بوده‌اند.

بر اساس گزارشی که توسط رسانه The Verge منتشر شده است، بازی Skull Island که به صورت کامل با نام SI: Rise of Kong شناخته می‌شود، در طول یک سال ساخته شده و روانه بازار گردید تا به این ترتیب نه تنها لقب بدترین بازی انتشار یافته در سال ۲۰۲۳، بلکه یکی از بدترین بازی‌های منتشر شده در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی لقب بگیرد. نشریه یادشده توانست بعد از انتشار افتضاح محصول یادشده، با اعضای استودیوی بازی‌سازی ایگوانا بی (IguanaBee) ارتباط برقرار کرده و در خصوص نحوه توسعه بازی از آن‌ها سوال کند.

یکی از اعضای تیم توسعه‌دهنده که دوست نداشت نامش در این مصاحبه تلفنی فاش شود، توضیح داد که پروسه ساخت بازی از ژوئن سال ۲۰۲۲ آغاز شده بود و قرار بود تا همه چیز در پایان روز ۲ ژوئن ۲۰۲۳ تمام شود؛ بنابراین مدت زمانی که تیم سازنده روی توسعه این محصول کار کرده بود، یک سال است. این فرد در ادامه توضیحاتش گفت:

فرآیند ساخت این بازی از ماه ژوئن سال گذشته میلادی آغاز شده و قرار بود تا در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی منتشر شود.

یکی دیگر از افراد تیم سازنده که به صورت سابق در استودیوی بازی‌سازی ایگوانا بی مشغول به کار بوده، در صحبت‌های خودش می‌گوید که این دوره مناسب کار با شرکت ناشر بازی‌های ویدیویی یعنی GameMill است. بر اساس گزارش‌های به دست آمده، این شرکت ناشر با استودیوهای کوچک قرارداد امضا می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن محصولات خلاقانه جدید را توسعه داده تا با کمک همین شرکت روانه بازارهای جهانی شود. این توسعه‌دهنده مستقل گفت:

برای ما بسیار عادی بود که اطلاعات مربوط به پروژه در دست توسعه‌مان به خودمان نمی‌رسید. این موضوع ما را عذاب می‌داد، چراکه به خاطر داشتن منابع محدود اطلاعاتی، مجبور بودیم در طول ساخت و ساز این اثر با خودمان بداهه‌گویی کرده و محصول را به گونه‌ای سرهم کنیم.

بر اساس صحبت‌هایی که سایر توسعه‌دهندگان با رسانه The Verge انجام داده بوده‌اند، به نظر می‌رسد که این واقعیت وجود دارد که اعضای تیم استودیوی بازی‌سازی ایگوانا بی به عنوان یک استودیو مستقل که چرخه بی‌پایانی از مشکلات را دارد، مجبور است به توسعه قراردادی بازی‌ها با ناشران برای زنده‌ نگه داشتن فضای کاری ادامه دهد. این نکته هم لازم به ذکر است که به طور معمول، توسعه یک بازی بسته به محدوده و اندازه‌ای که تیم‌های سازنده دارند، بین یک سال تا نیم دهه طول می‌کشد که آماده شود.

حتی استودیوی بازی‌سازی مستقل هم معمولاً برای پیشبرد برنامه‌های خود و انتشار یک محصولی به مراتب بهتر از Skull Island به مدت زمانی بیش از ۱ سال زمان نیاز دارند. در زمان‌های گذشته، وقتی که سخت‌افزار مربوط به کنسول‌های خانگی و رایانه‌های شخصی محدودتر بوده‌اند، زمان کوتاه یک ساله برای توسعه بازی‌های ویدیویی یک امر بسیار مرسوم بود. توسعه‌دهندگان دیگری که در استودیوی سازنده یادشده کار می‌کنند، توضیح داد‌ه‌اند که ایگوانا بی تمایل دارد تا قراردادهای توسعه سریع ناشران را بپذیرد تا بتواند با بودجه‌ای که به دست می‌آورد، بازی‌هایی که واقعاً دوست دارد بساز را جلو برده و در نهایت عرضه کند.

یکی از افراد در این خصوص می‌گوید:

صادقانه بگویم، آن‌ها [تیم سازنده] نسبت به بقیه اعضای تیم شرکت GameMill که کار می‌کردند، بسیار با انگیزه و مشتاق‌تر به نظر می‌رسیدند. چه کسی می‌داند چرا؟

او اینطور صحبت‌های خودش را به پایان می‌رساند که:

این موضوع یک رابطه عشق / نفرت است، چراکه آن‌ها کسانی هستند که پروژه‌ها را می‌پذیرند و ایگوانا بی تنها شرکتی است که ابزار خوبی یعنی «پول» را برای توسعه بازی‌ها در اختیار ندارد. بحران مشکلات ما در ماه فوریه سال جاری آغاز شد. من تا پایان ماه فوریه به صورت خلبانی خودکار بودم؛ چراکه تمام امیدم از بین رفت.

با این حال باید ببینیم که استودیوی سازنده بازی Skull Island چگونه می‌توانند بازی بعدی خودشان را توسعه دهند؛ چرا که جدیدترین اثر آن‌ها در هیچ شرایطی نمی‌تواند درست شود. شما مخاطبان عزیز می‌توانید بازی‌ موردنظر خودتان را به صورت مستقیم از فروشگاه دراگون شاپ خریداری کرده و تجربه خرید یا بازی خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از کسانی بوده‌اید که به تجربه آخرین ساخته استودیوی بازی‌سازی ایگوانا بی پرداخته بوده‌اند؟ به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود تا این استودیو از زیر بار فشارهایی که وارد شده، به سلامت خارج شود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

لینک منبع: Gamingbolt

علی جلیلی
درباره ما
ارسال دیدگاه