شوهی یوشیدا: سونی استودیوهای خود را مجبور به ساخت بازی‌های سرویس‌محور نکرده است

Shuhei-Yoshida-Sony-hasn’t-forced-studios-into-live-service-games

شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، مدیر سابق PlayStation، در مصاحبه‌ای جدید تأکید کرد که Sony استودیوهای بازی‌سازی خود را مجبور به توسعه عناوین سرویس‌محور نکرده است

در ماه‌های اخیر، Sony برخی از پروژه‌های سرویس‌محور خود، از جمله نسخه چندنفره The Last of Us و پروژه مشابهی برای God of War را لغو کرد. این موضوع باعث شد برخی طرفداران گمان کنند که استودیوهایی مانند Naughty Dog، Bend Studio و Bluepoint Games تحت فشار شرکت برای ساخت این نوع بازی‌ها قرار گرفته‌اند. با این حال، یوشیدا دیدگاه متفاوتی دارد.

او در گفت‌وگو با پادکست Sacred Symbols بیان کرد که بعید است Sony استودیوهای خود را مجبور به توسعه بازی‌هایی کند که تمایلی به آن ندارند. وی افزود که تصمیمات این‌چنینی معمولاً به‌صورت مشترک بین شرکت و استودیوها گرفته می‌شوند.

یوشیدا در این رابطه توضیح داد:

بر اساس تجربه‌ای که دارم، زمانی که استودیوها می‌بینند یک شرکت نوآوری‌های بزرگی ارائه می‌دهد، سعی می‌کنند با آن همسو شوند تا شانس تأیید و پشتیبانی پروژه‌های خود را افزایش دهند.

به‌عبارت دیگر، به اعتقاد او، استودیوهای PlayStation با مشاهده تمرکز شرکت بر بازی‌های سرویس‌محور، خودشان بیشتر چنین ایده‌هایی را مطرح می‌کنند.

کلیدواژه : پلی استیشنسونی
محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه