نسخه iOS بازسازی بازی Resident Evil 2 که در دسامبر 2024 منتشر شد، تاکنون نتوانسته به فروش 10 هزار نسخه دست یابد. این بازی با مدل کسبوکاری ترکیبی عرضه شده بود: دانلود رایگان با دسترسی محدود به بازی و امکان خرید نسخه کامل از طریق پرداخت درونبرنامهای.
بر اساس گزارش Mobilegamer.biz و دادههای Appmagic، این بازی در ماه اول انتشار حدود 95,000 دلار درآمدزایی کرده است و تخمین زده میشود 9,500 نفر نسخه کامل را با قیمت تخفیفی 30 دلار خریداری کردهاند. اما پس از افزایش قیمت به 40 دلار در ژانویه 2025، تنها 175 نفر نسخه کامل را خریداری کردهاند که درآمدی 7,000 دلاری به همراه داشته است.
چالشهای نسخههای AAA روی iOS
پورتهای بازیهای بزرگ مانند Resident Evil 2 و Resident Evil 7 بر روی iOS همچنان با مشکلاتی از جمله قیمتگذاری بالا و محدودیت دستگاههای پشتیبانیکننده روبهرو هستند. در حالی که بازیهای رایگان تعداد دانلود بالایی دارند، کاربران کمتر حاضر به پرداخت هزینههای سنگین برای نسخههای کامل هستند.
آینده بازیهای کنسولی روی موبایل
آندری زوبوف، سرپرست بخش محتوا در Appmagic، معتقد است که بازیهای با بودجه بالا برای موفقیت در موبایل باید استراتژی متفاوتی در پیش بگیرند. وی تأکید دارد که بازار موبایل بیشتر به سمت بازیهای ایندی و سادهتر گرایش دارد، در حالی که کاربران بازیهای کنسولی معمولاً به دستگاههای پیشرفته و تجربه کاملتر تمایل دارند.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.