طبق گزارش وضعیت صنعت بازیهای ویدئویی ۲۰۲۵ از سوی GDC، سال ۲۰۲۴ با چالشهای جدی برای توسعهدهندگان بازی همراه بود. ۱۱ درصد از توسعهدهندگان شغل خود را از دست دادند و ۲۹ درصد شاهد اخراج همکارانشان بودند. این تغییرات که عمدتاً ناشی از ادغام شرکتها بود، به بیش از ۱۴,۰۰۰ اخراج منجر شد.
با وجود لغو چندین پروژه از سوی سونی، بازیهای لایو سرویس (GaaS) همچنان محبوبیت خود را حفظ کردهاند. یکسوم توسعهدهندگان AAA و ۱۶ درصد از کل توسعهدهندگان روی این نوع بازیها فعالیت دارند، اما ۴۱ درصد همچنان علاقهای به کار در این حوزه ندارند.
یکی از نکات مثبت، افزایش تمایل به توسعه بازیهای کامپیوتری است. ۸۰ درصد از توسعهدهندگان روی بازیهای PC کار میکنند که نسبت به سال گذشته (۶۶ درصد) رشد چشمگیری داشته است. موفقیت Steam Deck شرکت Valve نیز باعث افزایش تمایل ۴۴ درصدی به این پلتفرم شده است.
در نهایت، اگرچه هوش مصنوعی پتانسیل بالایی در صنعت دارد، ۳۰ درصد از توسعهدهندگان معتقدند که تأثیر آن منفی بوده است، رقمی که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.