شوهی یوشیدا از دلایل شکست پلیاستیشن ویتا گفت
شوهی یوشیدا، مدیر سابق بخش بازیهای مستقل سونی، پس از ۳۰ سال فعالیت در این شرکت، درباره شکست کنسول دستی پلیاستیشن ویتا صحبت کرد. او در گفتوگویی با پادکست Kinda Funny Gamescast اعلام کرد
که تقسیم منابع محدود میان دو پلتفرم و تصمیمات طراحی نادرست از دلایل اصلی این ناکامی بوده است.
یوشیدا به اشتباه استفاده از کارتهای حافظه اختصاصی و صفحه لمسی پشت دستگاه اشاره کرد و افزود:
این موارد ضرورتی نداشتند. او همچنین گفت که استفاده از نمایشگر OLED، گرچه کیفیت بالایی داشت، اما هزینه تولید را افزایش داد. بهعلاوه، حذف خروجی ویدیو از نسخه مصرفی ویتا برای کاهش هزینهها، ویژگی مهمی را از این کنسول حذف کرد.
پلیاستیشن ویتا که در سال ۲۰۱۱ در ژاپن و ۲۰۱۲ در بازارهای جهانی عرضه شد، در ابتدا با پشتیبانی قوی سونی همراه بود، اما به دلیل کاهش بازیهای انحصاری و تسلط نینتندو DS و موبایلها، جایگاه خود را از دست داد. با این حال، دسترسی به بازیهای کلاسیک پلیاستیشن و قابلیت ریموت پلی، این کنسول را به گزینهای محبوب برای علاقهمندان به بازیهای رترو تبدیل کرد.
یوشیدا، که اخیراً به فعالیتهای مستقل روی آورده، در بازی جدید استودیو Kaizen Game Works اولین تجربه صداپیشگی خود را انجام داده است. سخنان او نشاندهنده تأثیر تصمیمات اشتباه طراحی و محدودیت منابع بر شکست یکی از بلندپروازانهترین پروژههای سونی است.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.