پیتر مور: جنگ کنسولی به رشد صنعت بازی کمک کرد

- محمد هژبر
- انتشار: اسفند 17, 1403
پیتر مور، رئیس پیشین Xbox، در گفتوگویی با کانال یوتیوب Danny Peña درباره سیاستهای جدید مایکروسافت در انتشار بازیهای انحصاری روی پلتفرمهای دیگر مانند PlayStation صحبت کرد.
مور که در دهه ۲۰۰۰ در Xbox فعالیت داشت و نقش کلیدی در رقابت با PS2 و GameCube ایفا کرد، معتقد است که جنگهای کنسولی در آن دوران برای صنعت بازی مفید بودند. او توضیح داد که رقابت شدید میان برندها باعث جلب توجه رسانهها و مخاطبان شده و به رشد صنعت کمک کرده است.
او اشاره کرد که در دهه ۲۰۰۰، بازیهای ویدیویی اغلب بهعنوان عوامل منفی اجتماعی معرفی میشدند، اما رقابت کنسولی به ارتقای جایگاه این صنعت بهعنوان یک رسانه مهم کمک کرد. مور همچنین به روشهای خلاقانه بازاریابی خود اشاره کرد، از جمله خالکوبی تاریخ انتشار Halo 2 روی بازوی خود در رویداد E3.
با این حال، او تأکید کرد که شرایط امروز تغییر کرده است. به گفته وی، مایکروسافت دیگر به دنبال جنگ کنسولی سنتی نیست و تمرکز خود را بیشتر بر ارائه محتوا و سرویسهای گیمینگ گذاشته است. او این استراتژی را با مدل Netflix مقایسه کرد و گفت که ایدهآل مایکروسافت ارائه بازیها روی هر نمایشگری بدون نیاز به کنسول است.
مور همچنین تصریح کرد که خرید Activision تغییرات بزرگی در مایکروسافت ایجاد کرده و رقابت کنسولی دیگر به شکل گذشته وجود ندارد. او معتقد است که گرچه بازار بازیهای ویدیویی رشد چشمگیری داشته، اما شور و هیجان رقابتهای گذشته تا حدی از بین رفته است.
نظرات کاربران
دیدگاه خود در مورد این محصول را ثبت کنید