توبیاس شوگرن (Tobias Sjögren)، مدیرعامل استودیوی بازیسازی استاربریز (Starbreeze) در صحبتهای جدید خودش از عملکرد ضعیف بازی Payday 3 خبر داد.
بازی Payday 2 حداقل برای استودیوی بازیسازی استاربریز موفقیت بزرگی بود، اما دنباله آن یعنی نسخه سوم به بدترین شروع ممکن تبدیل شد، یا به هر حال، به اندازه کافی نزدیک خواستههای تیم سازنده نبوده است. این بازی که با مشکلات مهم و قابل توجهای به صورت جهانی منتشر شد، پس از انتشار مورد انتقاد شدید منتقدان و بازیکنان قرار گرفت و اگرچه در ابتدا تعداد بازیکنان قابل توجهی را به خود جذب کرد، اما طولی نکشید که علاقه به آن کاهش یافت، با این وجود، شرکت امبرسر گروپ (Embracer Group) یعنی شرکت مادر تیم سازنده و ناشر بازی Payday 3 این موضوع را تایید میکند که محصول ساخته شده آنها نتوانسته انتظارات را برآورده کند.
البته به نظر نمیرسد که شرایط کلی این بازی در نظر مخاطبان برای آینده بهبود زیادی داشته باشد. برعکس، محصول موردنظر ما همچنان ضعیف عمل میکند و انگار تیم سازنده مستقر در استودیوی بازیسازی استاربریز هرچقدر هم که روی مشکلات کار میکنند، بازیکنان دیگر علاقهای به تجربه آن ندارند. در گزارش مالی سه ماهه اخیر استودیوی سازنده، مدیرعامل این شرکت یعنی توبیاس شوگرن گفت که بازی Payday 3 بر مبنای فروش است و تعداد بازیکنان در سطح قابل توجهی پایینتر از آنچه ما میخواهیم برآورد شده است. او در ادامه این موضوع را اضافه کرد که با این حال، این شرکت همچنان متعهد به بهبود شرایط محصول ساخته شده خود و اطمینان از برنده شدن بازیکنان برای معاملهای است که آنها انجام میدهند. [معامله یعنی تبادل پول مخاطب در ازای دریافت محصول]
شوگرن اینطور صحبت کرد که:
فروش بازی Payday 3 و فعالیت بازیکنان در حال حاضر در سطح قابل توجهی پایینتر از آنچه ما می خواهیم است. بزرگترین تمرکز و اولویت مطلق ما، چه در طول ساخت و چه پس از سه ماه از زمان انتشار، تلاشهای مورد نیاز برای اطمینان از اینکه بازی مطابق انتظارات خواهد بود، جلو رفته است. ما در حال همکاری نزدیک با شرکت شریک ناشر یعنی Plaion هستیم تا تغییراتی را که در کوتاه مدت و بلند مدت اعمال خواهیم کرد و بیشترین ارزش را به تجربه بازی میافزایند، شناسایی کنیم. تیم Payday 3 در ماه فوریه تغییرات و بهبودهایی را که برای اجرا در اولویت هستند، اعلام خواهد کرد.
او در ادامه افزود:
نمونههای زیادی در صنعت بازیهای رایانهای وجود دارد که در آن یک بازی از زمان انتشار اولیه مشکلساز در بازار بوده و به موفقیت بلندمدت تبدیل میشود. هیچ دستور العمل سادهای [برای اینکار] در دسترس نیست، اما یک موضوع مشترک از نمونههای مثبت این است که انتقاد بازیکنان را با قلب و وجود خود بپذیرید، جرأت کنید از بازی خود حمایت کنید و گفتگوی باز و صادقانه با سهامداران خود داشته باشید. این دقیقاً همان کاری است که ما اکنون با Payday 3 انجام میدهیم.
در نهایت توبیاس شوگرن صحبتهای خودش را اینطور به پایان میرساند که:
تعداد کمی از شرکتها دارای برندی به قدرتمندی Payday هستند. در زمانی که جدیدترین بازی ما عقب افتاده است، بازی Payday 2 از نظر مالی کمی بهتر از حد انتظار بوده و با بیش از ۴۰۰ هزار بازیکن فعال در یک ماه در طول این سه ماه به موفقیت دیگری دست پیدا کرده است. این نشان دهنده قدرت برند و پتانسیل ما برای انتقال آن بازیکنان به بازی Payday 3 در حین انجام تعهداتمان است.
از زمان انتشار، علاوه بر پچهای بهرورزرسانی متعدد، بازی Payday 3 همچنین شاهد انتشار بستههای الحاقی رایگان در قالب دو Legacy Heist در ماه نوامبر سل ۲۰۲۳ بوده است و اولین بسته الحاقی پولی آن، یعنی Syntax Error، در ماه دسامبر همان سال به دست علاقهمندان رسید. استودیوی بازیسازی استاربریز جزئیات بیشتری در مورد برنامههای آینده خود برای گسترش بازی پی دی ۳ در این ماه فاش خواهد کرد.
بازی پی دی ۳ هم اکنون برای پلتفرمهای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانههای شخصی در دسترس علاقهمندان قرار دارد. شما مخاطبان عزیز میتوانید هم اکنون بازیهای موردنظر خودتان را به صورت فیزیکی یا اکانت دیجیتالی با ضمانت بهترین قیمت و ارسال سریع از فروشگاه دراگون شاپ خریداری کرده و تجربه خرید یا بازی خودتان را با ما و سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از کسانی هستید که به تجربه این بازی میپردازند؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، آیا خرید و تجربه این بازی ساخته شده از استودیوی بازیسازی استاربریز را به سایر دوستان خود و مخاطبان همراه فروشگاه پیشنهاد میکنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.
لینک منبع: Gaming Bolt
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.