موفقیت فنی Obsidian؛ آیا Avowed فراتر از انتظار ظاهر شده است؟

Obsidian's-Technical-Success-Is-Avowed-Beyond-Expectations

رسانه Digital Foundry اعلام کرده که با وجود چالش‌های Unreal Engine 5، بازی Avowed روی Xbox و PC عملکردی روان و بدون مشکل دارد و نشان‌دهنده پیشرفتی قابل‌توجه برای Obsidian است.

جهان بازی و طراحی بصری

این بازی از نظر ساختار شباهت زیادی به The Outer Worlds دارد، اما با دنیایی متراکم‌تر و کوچک‌تر. این سبک طراحی، علاوه بر بهبود جریان گیم‌پلی، مناظر زیبایی را در Living Lands خلق کرده که یادآور Elder Scrolls و Chrono Cross است.

بهینه‌سازی و عملکرد فنی

برخلاف بازی‌های قبلی Obsidian که با مشکلات فنی دست‌وپنجه نرم می‌کردند، این بار با استفاده از Nanite، انتقال جزئیات محیطی بدون مکث انجام می‌شود. VSM و Lumen نیز نورپردازی و سایه‌زنی را بهبود داده‌اند، اما همچنان مصرف بالای حافظه در برخی موارد چالش‌برانگیز است.

عملکرد روی کنسول‌ها و PC

نسخه Xbox Series X در سه حالت Quality (۳۰fps)، Performance (۶۰fps) و Balanced (۴۰fps, فقط روی نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی) اجرا می‌شود.

نسخه Series S از دو حالت Quality و Balanced پشتیبانی می‌کند، اما کیفیت تصویر و جزئیات در این نسخه کاهش یافته است.

نسخه PC گزینه‌های گرافیکی متعددی از جمله DLSS، FSR و پشتیبانی سخت‌افزاری از Lumen دارد، اما همچنان پردازنده‌های ضعیف‌تر با مکث‌های گاه‌وبیگاه مواجه می‌شوند.

مدل‌سازی شخصیت‌ها و محدودیت‌ها

مدل‌های شخصیت‌ها در مقایسه با دیگر بخش‌های بصری کیفیت پایین‌تری دارند و برخی انیمیشن‌ها خشک و غیرطبیعی به‌نظر می‌رسند. اما شخصیت‌پردازی و داستان‌سرایی همچنان در سطح بالایی قرار دارند.

جمع‌بندی

Avowed با وجود مشکلات جزئی، یک موفقیت فنی برای Obsidian محسوب می‌شود. ترکیب یک دنیای زیبا، داستان جذاب و بهینه‌سازی مناسب، این بازی را به یکی از بهترین عناوین UE5 تبدیل کرده که می‌تواند در آینده به یک اثر کالت کلاسیک تبدیل شود.

کلیدواژه : PCXbox
محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه