موفقیت فنی Obsidian؛ آیا Avowed فراتر از انتظار ظاهر شده است؟

- محمد هژبر
- انتشار: بهمن 27, 1403
رسانه Digital Foundry اعلام کرده که با وجود چالشهای Unreal Engine 5، بازی Avowed روی Xbox و PC عملکردی روان و بدون مشکل دارد و نشاندهنده پیشرفتی قابلتوجه برای Obsidian است.
جهان بازی و طراحی بصری
این بازی از نظر ساختار شباهت زیادی به The Outer Worlds دارد، اما با دنیایی متراکمتر و کوچکتر. این سبک طراحی، علاوه بر بهبود جریان گیمپلی، مناظر زیبایی را در Living Lands خلق کرده که یادآور Elder Scrolls و Chrono Cross است.
بهینهسازی و عملکرد فنی
برخلاف بازیهای قبلی Obsidian که با مشکلات فنی دستوپنجه نرم میکردند، این بار با استفاده از Nanite، انتقال جزئیات محیطی بدون مکث انجام میشود. VSM و Lumen نیز نورپردازی و سایهزنی را بهبود دادهاند، اما همچنان مصرف بالای حافظه در برخی موارد چالشبرانگیز است.
عملکرد روی کنسولها و PC
نسخه Xbox Series X در سه حالت Quality (۳۰fps)، Performance (۶۰fps) و Balanced (۴۰fps, فقط روی نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی) اجرا میشود.
نسخه Series S از دو حالت Quality و Balanced پشتیبانی میکند، اما کیفیت تصویر و جزئیات در این نسخه کاهش یافته است.
نسخه PC گزینههای گرافیکی متعددی از جمله DLSS، FSR و پشتیبانی سختافزاری از Lumen دارد، اما همچنان پردازندههای ضعیفتر با مکثهای گاهوبیگاه مواجه میشوند.
مدلسازی شخصیتها و محدودیتها
مدلهای شخصیتها در مقایسه با دیگر بخشهای بصری کیفیت پایینتری دارند و برخی انیمیشنها خشک و غیرطبیعی بهنظر میرسند. اما شخصیتپردازی و داستانسرایی همچنان در سطح بالایی قرار دارند.
جمعبندی
Avowed با وجود مشکلات جزئی، یک موفقیت فنی برای Obsidian محسوب میشود. ترکیب یک دنیای زیبا، داستان جذاب و بهینهسازی مناسب، این بازی را به یکی از بهترین عناوین UE5 تبدیل کرده که میتواند در آینده به یک اثر کالت کلاسیک تبدیل شود.
نظرات کاربران
دیدگاه خود در مورد این محصول را ثبت کنید