بازار لایو سرویس: چالش‌های سونی و استودیوهایش

Live-Service-Market-Sony's-Challenges-and-Studios

سونی از شکست استراتژی عناوین لایو سرویس خبر داد

سونی در اعلامیه‌ای اخیر از لغو چندین پروژه سرویس‌محور استودیوهای تحت نظارت خود خبر داد. این تغییرات نشان‌دهنده چالش‌های بزرگ این شرکت در دستیابی به موفقیت در بازار عناوین لایو سرویس است. در میان ۱۲ پروژه برنامه‌ریزی‌شده، تنها بازی Helldivers 2 به موفقیت قابل‌توجهی دست یافته، در حالی که بسیاری از عناوین دیگر لغو شده‌اند یا شکست خورده‌اند.

فهرست وضعیت پروژه‌های سرویس‌محور:

  • The Last of Us Online (ناتی داگ) — لغو در دسامبر ۲۰۲۳
  • Marvel’s Spider-Man: The Great Web (اینسامنیاک گیمز) — لغو
  • پروژه سرویس‌محور London Studios — لغو در فوریه ۲۰۲۴، تعطیلی استودیو
  • Twisted Metal (Firesprite) — لغو در فوریه ۲۰۲۴
  • Helldivers 2 — عرضه موفق در فوریه ۲۰۲۴
  • Payback Project (Bungie) — لغو در آگوست ۲۰۲۴
  • Concord — عرضه در آگوست ۲۰۲۴، شکست و توقف سرورها پس از دو هفته
  • پروژه Bend Studio — لغو در ژانویه ۲۰۲۵
  • بازی سرویس‌محور God of War (Bluepoint Games) — لغو در ژانویه ۲۰۲۵
  • Fairgame$ (Haven Studios) — در حال توسعه
  • Marathon (Bungie) — در حال توسعه
  • Horizon Online (Guerrilla Games) — در حال توسعه

تا این لحظه، از ۱۲ پروژه سرویس‌محور سونی، ۷ مورد لغو شده، ۲ مورد عرضه و ۳ پروژه همچنان در دست ساخت هستند. Helldivers 2 تنها موفقیت بزرگ این فهرست بوده و مخاطبان نسبت به موفقیت پروژه‌هایی مانند Fairgame$ چندان امیدوار نیستند.

کلیدواژه : سونی
محمد هژبر
درباره ما
ارسال دیدگاه