گروه LEGO شراکت درازمدت با Epic Games را با هدف ایجاد اینترنت خیالی آینده «ایمن و سرگرم کننده برای کودکان و خانوادهها» اعلام کرده است. در بیانیه مشترکی که اوایل امروز منتشر شد، این دو شرکت قصد خود را برای ایجاد یک تجربه دیجیتالی فراگیر، خلاقانه و جذاب برای کودکان در هر سنی ابراز کردند تا از همکاری یکدیگر لذت ببرند. آنها ادعا میکنند که این تجربه به بچهها امکان دسترسی به ابزارهایی را میدهد که آنها را قادر میسازد تا فرصتهای شگفت انگیزی بازی کردن در فضایی امن و مثبت را تجربه کنند.
نه LEGO و نه Epic اطلاعات زیادی در مورد اینکه این تجربه چگونه خواهد بود ارائه نمیدهد. اما ایمنی آنلاین کودکان در سراسر این اطلاعیه به شدت مورد تاکید قرار گرفته است. نیلز بی کریستینسن، مدیر عامل گروه LEGO بیان میکند که: «ما مسئولیت داریم که بازی دیجیتال را ایمن کنیم.» در حالی که مدیر عامل Epic، تیم سوینی میگوید که: «هیجان زده است که فضایی را در متاورژن بسازد که سرگرم کننده و برای کودکان و خانوادهها ایمن باشد.» این اعلامیه همچنین سه اصل را فهرست میکند که توسعه تجربه برنامهریزی شده LEGO و Epic را هدایت میکند که عبارتند از:
- با در اولویت قرار دادن ایمنی و رفاه، از حق بازی کودکان محافظت میکنیم.
- با در اولویت قرار دادن بهترین منافع کودکان، از حریم خصوصی کودکان محافظت میکنیم.
- کودکان و بزرگسالان را با ابزارهایی توانمند میکنیم که به آنها کنترل تجربه دیجیتالی خوبی ارائه میدهد.
LEGO مطمئناً راه خود را برای ایجاد تجربیات دوست داشتنی برای کودکان میداند، در حالی که Epic's Fortnite به طور فزایندهای از یک تیرانداز مستقیم بتل رویال به دومین سازنده بازی زندگی با اسلحه تبدیل شده است. اما هیچ چیزی در این اعلامیه وجود ندارد که باعث شود متاورس خیلی عالی به نظر برسد و لازم به یادآوری است که هدایت کل مفهوم «Web3» تمایل به کالایی کردن فضاهای اجتماعی دیجیتال است.
منبع: pcgamer.com
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.