
Shawn Layden، رئیس سابق PlayStation، در مصاحبهای جدید به استراتژی چندپلتفرمی Xbox پرداخته است. در گفتوگو با Kiwi Talkz، او بیان کرد که با افزایش هزینههای توسعه بازیها، استراتژی چندپلتفرمی به محبوبیت رسیده است، اما این تغییر ممکن است تاثیر منفی بر برند داشته باشد.
Layden معتقد است که انتشار بازیها برای چند پلتفرم، استفاده از تکنیکهای بازاریابی مانند FOMO (ترس از جا ماندن) را سخت میکند؛ بهطوری که دیگر نمیتوان حس از دست دادن محتوا را برای بازیکنان سایر پلتفرمها ایجاد کرد. او به تجربه SEGA در گذشته اشاره کرد که پس از انتشار بازیهای Dreamcast برای PS2 و تغییر به یک شرکت نرمافزاری موفق شد.
Dreamcast آخرین کنسول SEGA بود که در سال ۱۹۹۸ عرضه شد، اما پس از توقف ساخت آن در سال ۲۰۰۱، SEGA شروع به انتشار بازیهای خود برای دیگر پلتفرمها کرد و این حرکت به موفقیت انجامید. امروز این شرکت با Atlus بازیهای JRPG محبوبی منتشر میکند.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.