استودیوی Counterplay Games تعطیل شد: سرنوشت بازی Godfall
استودیوی Counterplay Games که سازنده بازی Godfall بود، بهنظر میرسد که فعالیت خود را متوقف کرده است. این استودیو که بهعنوان یکی از توسعهدهندگان بازیهای آغازین کنسول پلیاستیشن ۵ شناخته میشد، طبق گزارشهایی از لینکدین، فعالیتهای خود را همراه با استودیوهای Toadman Interactive و Freejam به پایان رسانده است.
Toadman Interactive که بیشتر به خاطر بازی Immortal: Unchained شناخته میشود، و Freejam که بازی رایگان Robocraft را برای پلتفرمهای رایانه شخصی توسعه داده بود، هماکنون فعالیتهای خود را متوقف کردهاند.
در گزارشی که توسط وبسایت PlayStation Lifestyle منتشر شد، اشاره شده که استودیوی Counterplay Games پس از همکاری با Jackalyptic Games روی یک پروژه در ماه گذشته، اکنون منحل شده است. یکی از کارکنان سابق این استودیو نیز این خبر را تایید کرده است.
بازی Godfall که در مراسم Game Awards 2019 بهعنوان اولین بازی تاییدشده برای پلیاستیشن ۵ معرفی شد، نتواست انتظارات بالای خود را برآورده کند. در زمان انتشار، این بازی با نقدهای متفاوتی روبهرو شد و در وبسایت Metacritic امتیاز ۶۱ را دریافت کرد. همچنین، سایت PlayStation Lifestyle در نقد خود به بازی امتیاز ۵ از ۱۰ داد و در خلاصه نقد خود نوشت:
“اگر تمامی جنبههای Godfall به اندازه سیستم مبارزاتش جذاب بودند، این بازی میتوانست یکی از بهترین عناوین آغازین پلیاستیشن ۵ باشد. اما متاسفانه، سیستم لوت بیاهمیت، محیطهای تکراری و ساختار ماموریتهای خستهکننده، هرگونه لذتبخش بودن بازی را تحتالشعاع قرار دادهاند.”
داستان بازی در دنیای Aperion جریان دارد که در آن دو برادر جنگجو به نامهای Orin و Macros برای حفظ تعادل قدرت میجنگند. اما جاهطلبی Macros باعث میشود که او به برادر خود خیانت کند و تلاش کند با تبدیل شدن به یک خدا، کنترل کامل جهان را در دست بگیرد. در مقابل، Orin که از این خیانت جان سالم به در برده، تصمیم میگیرد برای متوقف کردن Macros و جلوگیری از نابودی دنیا، دوباره برخیزد.
این بازی بعدها برای پلیاستیشن ۴ نیز منتشر شد، که باعث کاهش جذابیت آن بهعنوان یک بازی انحصاری نسل جدید پلیاستیشن ۵ شد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.