نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکننده بازی فاینال فانتزی ۱۶، در مصاحبهای توضیح داد که نسل جدید بازیسازان باید چالشهای ساخت نسخه بعدی مجموعه Final Fantasy را بپذیرند.
نائوکی یوشیدا، تهیهکننده بازی فاینال فانتزی ۱۶ که در میان طرفداران بازی فاینال فانتزی ۱۴ با نام مستعار Yoshi-P شناخته میشود، معتقد است که بازی اصلی بعدی در فرانچایز Final Fantasy باید توسط شخصی جدید ساخته شود که برای مقابله با چالشهایی که مطابق با دنیای امروز است، مجهز باشد.
تهیه کننده تهیهکننده دو نسخه چهاردهم و شانزدهم از مجموعه Final Fantasy در گفتگو با رئیس ابتکاری توسعه بازیهای مستقل سونی، یعنی شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) در پادکست Notebook Game Maker، به یک سوال شوخی در مورد اینکه آیا او Final Fantasy 17 را کارگردانی خواهد کرد یا خیر، پاسخ داد.
Yoshi-P در توضیحات خود اینطور گفت که:
من این شانس را داشتم که روی دو مورد از این مجموعه، یعنی نسخههای 14 و 16 کار کنم؛ بنابراین شاید وقت آن رسیده است که یک نفر جدید به جای اینکه همان افراد قدیمی کار بعدی را انجام دهند، روی مجموعه کار کند. من فکر میکنم از برخی جهات خوب است که به آینده نگاه کنیم و نسل جوانتری را با حساسیتهای جوانتر بیاوریم تا یک Final Fantasy جدید با چالشهایی بسازیم که مناسب دنیای امروز است.
او در ادامه در مورد ماهیت فرنچایز فاینال فانتزی صحبت کرد و گفت اینکه چگونه یک بازیکن با این مجموعه نه تنها خودش را دوباره احیاء و پیدا میکند، بلکه با رویکردهای جدید خود در هر تکرار، ژانر و صنعت را به عنوان یک مقایس کلی به چالش میکشد. یوشی پی در ادامه صحبتهای خود اینطور گفت که:
فاینال فانتزی به چالش کشیدن کاری است که قبلا انجام شده است، در حالی که من مطمئناً به دنبال مبارزه با بازیهای قدیمی نیستم. همه ما بازیهای فاینال فانتزی را با این فکر میسازیم که «مال من سرگرمکنندهترین بازیها خواهد بود!»
یوشیپی سپس در مورد اینکه چگونه معتقد است اسکوئر انیکس باید مسیر گیم پلی عناصر اکشن را در عنوان بعدی سری بازی Final Fantasy ادامه دهد تا به چالش کشیدن خود ادامه دهد نیز صحبت کرد. او میگوید:
دوست دارم اسکوئر انیکس از این تجربه بهدستآمده [از 16 سال گذشته] استفاده کند تا همچنان خودمان را در ژانر اکشن به چالش بکشیم. این چالشها باید ادامه پیدا کند تا چیزی را که هنوز نساختهایم، با داستانگویی، احساسات و تأثیر بیشتری بسازیم.
یوشیپی همچنین در مورد تجربیات خود در کار بر روی Final Fantasy 14 و 16 صحبت کرد و خاطرنشان کرد که چگونه موفقیت این ژانر MMORPG باعث شد که از او خواسته شود تا بازی فاینال فانتزی ۱۶ را توسعه دهد. صحبتهای پایانی او به این موضوع اشاره دارد که:
ما این انتظارات بزرگ را قبول میکردیم، زیرا بخشی از یک سری بود، و علاوه بر آن، برخی از جنبههای بازی قبلی با استقبال ضعیفی مواجه شدند؛ بنابراین با این بازی جدید، ما احساس کردیم که باید کاملاً یک نوع بازگشت داشته باشیم.
Final Fantasy 14 تحت سرپرستی نائوکی یوشیدا موفقیتهای چشمگیری داشته است، از آغاز نسبتاً خوب خود در قالب نسخه اصلی تا جایی که با انتشار بهرزرسانیهای متعدد و همچنین توسعه بستهالحاقی متنوع، تعداد بازیکنان آن بازی از مرز ۳۰ میلیون نفر هم عبور کرده بودهاند. استودیوی این سازنده بزرگ ژاپنی هم اکنون روی دو بستهالحاقی متفاوت کار میکند که یکی از آنها در آینده نزدیک برای بازی فاینال فانتزی ۱۶ و دیگری در آینده دورتر برای بازی فاینال فانتزی ۱۴ در اختیار علاقهمندان قرار خواهد گرفت. شما مخاطبان عزیز میتوانید هم اکنون بازیهای موردنظر خودتان را به صورت فیزیکی یا اکانت دیجیتالی با ضمانت بهترین قیمت و ارسال سریع از فروشگاه دراگون شاپ خریداری کرده و تجربه خرید یا بازی خودتان را با ما و سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا به نظر شما میتوان در صنعت بازیها ویدیویی، بازیهای پر مخاطب و حساس را به یکباره دست تیمی از نسل جدید افراد بازیساز قرار داد؟ به نظر شما این کار چه نتیجهای برای تیم سازنده، ناشر و در نهایت اعتبار آن مجموعه به ارمغان خواهد آمد. نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.
لینک منبع: Gaming Bolt
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.