فروشگاه اپیک گیمز در سال گذشته ۹۵۰ میلیون دلار فروش محصول داشته است

اپیک گیمز

گزارش‌های جدید از فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store) به ما نشان می‌دهد که حجم خرید بازیکنان در سال ۲۰۲۳ میلادی از طریق این پلتفرم ۹۵۰ میلیون دلار بوده است.

شرکت اپیک (Epic) امروز در پست وبلاگ Epic Games Store 2023 Year in Review خود اطلاعاتی را منتشر کرد که برخی از معیارها را برای فروش بازی‌ها روی پلتفرم رایانه‌های شخصی را فاش نمود و برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی فروشگاه iOS در اروپا در سال جاری تأیید کرد.

پس از کاهش جزئی حجم معاملات در سال ۲۰۲۲ میلادی، هزینه مصرف کنندگان در فروشگاه اپیک گیمز که مربوط به پلتفرم رایانه‌های شخصی است، با ۱۶ درصد افزایش در سال ۲۰۲۳ به ۹۵۰ میلیون دلار رسید. با این حال، بازی های تولید شده توسط شرکت اپیک گیمز هنوز هم اکثریت قریب به اتفاق این فروش کلی را تشکیل می‌دهند. هزینه فروش بازی‌های شرکت‌های شخص ثالث در رایانه‌های شخصی نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته و به ۳۱۰ میلیون دلار رسیده است.

عناوین برتر بر اساس هزینه و مشارکت بازیکنان شامل Fortnite و Rocket League از خود شرکت اپیک گیمز و همچنین Genshin Impact، Dead Island 2 و Grand Theft Auto 5 از سایر استودیوی بازی‌سازی بوده است که مشاهده کردن نام GTA حتی ۱۰ سال پس از انتشار به عنوان پر فروش‌ترین بازی همچنان جای تعجب دارد.

راهنمایی: نیاز به یه صندلی مقاوم هستی که خستگی روی دوشت نذاره؟ نقد و بررسی صندلی گیمینگ DXRacer Prince Series OH/ D6000/N رو از طریق این لینک مطالعه کن و در صورتی که دوست داشتی یه دونه از اون رو توی خونه داشتی باشی، همین حالا از فروشگاه دراگون شاپ با ضمانت بهترین قیمت و ارسال سریع بخرش!

پایگاه کاربران این فروشگاه همچنان در حال گسترش است. اپیک گیمز استور با افزایش ۱۷ درصدی کاربران نسبت به سال گذشته به ۲۷۰ میلیون مخاطب رسیده و از طرفی با محاسبه حساب‌های کراس پلتفرم اپیک و نزدیک به ۱۱ درصد افزایش تعداد کل مخاطبان به ۸۰۴ میلیون نفر رسیده است.

با گزینه‌های جدیدی که در سال ۲۰۲۳ برای توسعه‌دهندگان از طریق فروشگاه اپیک گیمز در دسترس قرار گرفت، کاتالوگ بازی‌ها در فروشگاه این شرکت تقریباً دو برابر شد و بیش از ۱۳۰۰ محصول جدید به ۱۵۴۸ محصول موجود در جمع‌بندی آماری پایان سال ۲۰۲۲ پیوستند.

جریان انتشار بازی‌های رایگان در فروشگاه اپیک گیمز نیز در طول سال کاهش یافته است. شرکت اپیک در مجموع ۸۶ بازی را با تبلیغات رایگان ارائه کرد که در مقایسه با ۹۹ محصولی که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، کاهش محسوسی داشته است. در آن دسته بندی نیز در مجموع ۵۸۶ میلیون بار ادعای مالکیت شد که در مقایسه با ۷۰۰ میلیون سال قبل کاهش یافته است.

در مورد اولین عرضه فروشگاه اپیک گیمز روی سیستم عامل iOS در منطقه اروپا، شرکت اپیک گفت که این فروشگاه توسط شعبه سوئدی Epic Games  اداره خواهد شد و قرار است امسال راه اندازی شود.

شما مخاطبان عزیز می‌توانید هم اکنون بازی‌های موردنظر خودتان را به صورت فیزیکی یا اکانت دیجیتالی با ضمانت بهترین قیمت و ارسال سریع از فروشگاه دراگون شاپ خریداری کرده و تجربه خرید یا بازی خودتان را با ما و سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از کسانی بوده‌اید که به تجربه هر یک از محصولات شرکت یا فروشگاه اپیک گیمز پرداخته بوده‌اند؟ در صورت مثبت بودن نظرات، خرید و تجربه کدام یک از بازی‌ها را به سایر دوستان خود و مخاطبان همراه فروشگاه پیشنهاد می‌‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید

لینک منبع: games industry

کلیدواژه : pc
علی جلیلی
درباره ما
ارسال دیدگاه