
توسعهدهندگان بازی Astro Bot از استودیوی Team Asobi بهطور کامل از توان پردازشی PS5 برای خلق تجربهای منحصربهفرد استفاده کردهاند. تاکومی یوشیدا، برنامهنویس ارشد گیمپلی استودیو، در مصاحبه با Famitsu اشاره کرد که این بازی از نظر فنی، برخلاف برخی دیگر از عناوین مهم پلی استیشن مانند God of War Ragnarok و Horizon Forbidden West، ممکن است از نظر بصری در سطح بالایی نباشد، اما در استفاده از پتانسیل کنسول نسل نهمی پلی استیشن هیچ کمبودی ندارد.
یوشیدا در ادامه گفت:
ما برای به تصویر کشیدن مایعات و گرافیک در لحظات حساس مانند بخش آبپاشی در بازی، چالشهای زیادی داشتیم. این قسمتها تا روزهای آخر پیش از عرضه همچنان در حال بهینهسازی بودند.
همچنین افزود که نمایش تعدادی از رباتهای نمادین در بازی، بهخصوص در جشن ۳۰ سالگی پلی استیشن، ایدهای بود که از همان دموهای اولیه بازی در ذهنشان بوده و در نهایت به تحقق پیوسته است.
گیمپلی Astro Bot نیز از دید منتقدان و بازیکنان بسیار تحسین شده است. این بازی در The Game Awards 2024 موفق به کسب عنوان بهترین بازی سال شد و همچنین در ماه گذشته در DICE Awards 2024 پنج جایزه دیگر از جمله بهترین بازی سال را از آن خود کرد.
مدیر ارشد سونی، هیکوری توتوکی، اعلام کرد که این موفقیتها باعث شده تا پلی استیشن برنامهریزی برای تولید بازیهای خانوادگی بیشتری مشابه Astro Bot در آینده داشته باشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.