در سال 2020، وقتی بازی Assassin's Creed Valhalla عرضه شد، در مورد اینکه چقدر داستان آن بازی حس بی نقصی را داشت، صحبت می کردیم بازی دهها موضوع روایی را از سراسر فرنچایز گرد هم آورد و به پایان رساند.
اگرچه Assassin's Creed Mirage تا حدودی پیش درآمدی برای Valhalla محسوب میشود، اما Assassin's Creed Mirage داستان سری را به مسیرهای جدیدی سوق نمیدهد، در عوض روایتی را انتخاب میکند که به شدت وابسته به دانستن داستان Basim در Valhalla است.
Mirage با تمرکز مجدد بر مخفی کاری اجتماعی و سرگرم کردن بازیکن در مورد تاریخ یک شهر، به اصول اولیه ای که برای اولین بار برای این سری بازی تعریف کرد، باز می گردد، اما یک گروه ضعیف از شخصیت ها باعث می شود که آن را از رسیدن به ارتفاعات مشابه برخی از قدیمی ترین پیشینیان خود باز دارد.
با ادامه بررسی بازی Assassin's Creed Mirage با رسانه دراگون شاپ همراه باشید و برای خرید این بازی اینجا کلیک کنید.
چشم انداز یوبی سافت برای بازی Mirage با شهر بغداد قرن نهم به عنوان قانع کننده ترین بخش بازی است. معماری رنگارنگ و چند لایه بغداد زمین بازی از امکانات مختلف ایجاد می کند، راه های متعددی برای پیمایش در شهر، عبور از نگهبانان به صورت مخفیانه و رسیدن به هدف خود ارائه می دهد.
اما بیشتر از همه، حس زنده بودن شهر بغداد جزء موارد جذاب بازی است و مکان های تاریخی شهر مانند خانه حکمت و ده ها موارد تاریخی دیگر که می توانید با دیدن از آنها کدکس یا تاریخچه آن مکان را خوانده و از گذشته آنجا مطلع شوید، یکی از ویژگی های جدید و جذاب این سری است. اضافه شدن همین قسمت کدکس در بازی است که باعث می شود مکان های تاریخی در بازی بیهوده در شهر وجود نداشته باشند و با دیدن از آنها به اطلاعات تاریخی خود بیافزایید.
همه موارد بازی با دسته بندی معمولی عجیب و غریب و منسوخ شده بازی های Assassin's Creed گذشته ارائه شده است، با شخصیت هایی که در زبان مادری خود در وسط جمله لغزش می کنند و از عباراتی استفاده می کنند که هنوز ابداع نشده است.
برای کسی که درک محکم و قوی از فرهنگ و تاریخ اسلامی ندارد، این گفتگو ها جذاب است. کاوش در بغداد از منظر گیم پلی سرگرم کننده است، با مجموعه ای از قرقره ها، سکوها، بالکن ها و پشت بام ها که کل شهر را به یک زمین بازی پارکور تبدیل می کند و هم از نظر تاریخی که زندگی و فرهنگ را به Mirage می آورد.
شما به عنوان باسیم بن اسحاق، یک دزد خیابانی با استعداد که در نهایت به Hidden Ones، پیشروهای Assassin Brotherhood، می پیوندد، در آن شهر کاوش خواهید کرد.
باسیم مأموریت می یابد تا اعضای مختلف Order of Ancients را حذف کند، که پیشگامان فرقه تمپلار هستند و بغداد را از سایه ها کنترل می کنند. باسیم به خاستگاه خود به عنوان یک دزد متمایل می شود و در دزدی برتری دارد. با این حال، هنگامی که با سه یا چند نگهبان مواجه می شوید، مجموعه مهارت های Basim برای فرار و مخفی شدن بسیار مناسب تر است.
این شما را تشویق می کند تا عناصر مخفی کاری اجتماعی را در بازی بکار گیرید و با پنهان شدن در میان جمعیت، جستجوی مناطق از پشت بام ها، و استفاده از مجموعه ای از ابزارها برای پوشاندن حضور خود یا پرت کردن حواس دشمنان استفاده کنید.
وسایلی که بازی در اختیار شما قرار می دهد از پرتاب چاقو و دارت خواب گرفته تا صداسازها و تله ها را شامل می شود و می توان آنها را با موادی که در صندوقچه های مخفی کشف شده یا با تکمیل قراردادهای اختیاری به دست آورید سفارشی کرد و به شما امکان می دهد رویکرد ایده آل خود را برای مخفی کاری بیشتر تعریف کنید. به عنوان مثال، چاقوهای پرتاب کننده را می توان برای بریدن زره های ضخیم تقویت کرد و به شما امکان می دهد تا حتی قوی ترین دشمنان را مخفیانه از بین ببرید.
مانند بازیهای قبلی Assassin's Creed، هوش مصنوعی دشمنان در Mirage به خوبی کار نشده است و دوباره شاهد آن هستیم که آنها بارها و بارها در دام همان حقههای قدیمی خواهند افتاد. این به ویژه در Mirage قابل توجه است، زیرا این بازی بیشتر بر مخفی کاری تأکید دارد و باسیم را کمتر به یک نیروی قوی تبدیل می کند.
با استفاده از حیوان دست آموز خود، یعنی عقاب Basim و توانایی فراطبیعی Eagle Vision، میتوانید منطقه ها را قبل از انجام هر کاری جستجو کنید تا موقعیت دشمنان و یا حیوانات وحشی طبیعت را به دست آورید و سپس برنامهریزی کنید که چگونه میخواهید از مجموعه ابزارهای ذخیرهشده و تواناییهای آزاد دویدن خود برای جابه جایی و پیش بردن بازی استفاده کنید.
خوشبختانه، این بار هیچ کس شما را از شبیه سازی خارج نخواهد کرد. مانند بازیهای گذشته در این فرنچایز، کل تجربه Mirage یک شبیهسازی واقعیت مجازی است که توسط کسی در روزگار کنونی تماشا میشود.
این ویژگی بازی چیزی است که از سال 2012 یعنی Assassin's Creed: Liberation ندیده بودیم. تقریباً مانند Liberation، مقدمهای کوتاه در ابتدای Mirage وجود دارد که به شما امکان میدهد بدانید که در حال بازی در نقش فردی هستید که از یک برنامه واقعیت مجازی پیشرفته برای احیای دوباره زندگی باسیم استفاده میکند.
شما در لحظات کلیدی در طول داستان از خواب بیدار نمی شوید تا ببینید در حال حاضر چه اتفاقی می افتد. اینبار بازی فقط داستان باسیم است.میراژ یکی از مختصرترین خطوط داستانی Assassin's Creed را دارد که می توان گفت در حدود 8 ساعت می توانید خط داستانی بازی را تمام کنید. بدون اینکه چهره دیگری حواس روایت را منحرف کند، ما اجازه داریم روی باسیم تمرکز کنیم و ببینیم که چگونه مبارزه ناامیدانه او برای تبدیل جهان به مکانی بهتر برای امثال مستضعفان به مرور زمان دچار پیچ و تاب می شود.
اگر بخواهید از داستان بازی Mirage سر در بیاورید باید داستان پیش زمینه آن را یعنی بازی Assassins Creed Valhala را تجربه کرده باشید، وگرنه بدون داستان پیش زمینه ممکن است در آخر خیلی متوجه پایان بازی نشوید و تمام تلاش خود برای به پایان رساندن بازی پوچ شود.
داستان بازی طبق معمول شناسایی افراد تمپلار و نابود سازی آنها است ولی مورد جذابی که داستان به بازی اضافه می کند ویژگی تحقیقات گسترده شناسایی متولیان گروه تمپلار یا Order of Ancients است.
این یک دوگانگی بین این دو زن جالب است ولی هیچ زمان بیشتری و یا فضایی در بازی برای درگیری با این دو زن وجود ندارد. هر دو زن، علیرغم موضوعات بالقوه جالب هویتشان و کنار آمدن با گذشته خود، عملاً در داستان وجود ندارند و فقط برای طرح ایده به طور خلاصه ظاهر می شوند.
بدتر از آن، به نظر میرسد که شخصیتپردازی آنها از صحنهای به صحنه دیگر جهش میکند، و هر دو در احساسشان نسبت به باسیم با سرعتی غیرواقعی تغییر میکنند که نسبت به نحوه عملکرد احساسات انسانی اصالت ندارد.
صرف نظر از این، تلاش شما در کشف اسرار Order of Ancients با ماموریت های ترور بازی به شما پاداش می دهد. اینها شبیه ماموریتهای جعبه سیاه است که در Assassin's Creed Unity و Syndicate دیده میشود، باسیم وظیفه نفوذ به یک منطقه، کشف هویت و مکان هدف خود، یادگیری راههای احتمالی برای ترور آنها و سپس اجرای یک نقشه را دارد.
این پنج تکلیف بهترین بخش بازی هستند و به ساختار ماموریتی متمایل می شوند که واکنش خلاق را در اولویت قرار می دهد. هر یک از این تکالیف در هر منطقه متفاوتی قرار دارند و چالشهای خاص خود را ایجاد میکنند.
Basim می تواند با رشوه دادن به خدمتکاران برای دریافت اطلاعات، سرقت کلید از نگهبانان، استراق سمع مکالمات، یا پیدا کردن و پوشیدن لباس مبدل، مسیرهای جدیدی را در این ماموریت های جعبه سیاه باز کند. همچنین در صورت تمایل میتوانید هر چیزی را که بین شما و هدف قرار میگیرد را به قتل برسانید، اگرچه با توجه به تعداد نگهبانانی که به این مکانها اختصاص داده شدهاند، دورنمای دشواری است.
حداقل نیازی به درک دایرهالمعارفی Assassin's Creed ندارید تا رشد باسیم از یک دزد خیابانی جوان به یک قاتل وظیفهشناس و یک کارآگاه حقیقتجو را درک کنید، در حالی که او به بررسیهای مرتبطی میپردازد که قفل Black Box لذتبخش را باز میکند.
ماموریت های ترور و اگرچه شخصیتهای غیرجالب تجربه را مخدوش میکنند، اما تاکید بر مخفی کاری اجتماعی و شهری غنی از تاریخ، یک حلقه گیمپلی سرگرمکننده (و آموزشی!) ایجاد میکند.
نظرات خودتان را در قسمت کامنت برای ما بنویسید و به ما بگویید آیا بازی میراژ را تجربه کرده اید؟ و از تجربتان برای ما بگویید و به مابقی مقالات سایت دراگون شاپ سر بزنید و آن ها را مطالعه کنید.
منبع: gamespot
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.