شرکت AMD با معرفی نسخه دوم فناوری فریمهای حرکتی مایع (Fluid Motion Frames 2) گام بلندی در بهبود تجربه بازیهای ویدیویی برداشته است. این فناوری جدید با بهرهگیری از هوش مصنوعی، نرخ فریم را افزایش داده و تاخیر را کاهش میدهد، که به گیمرها امکان تجربهای روانتر و با کیفیتتر را میدهد.
شرکت AMD به تازگی نسخه دوم فناوری فریمهای حرکتی مایع (Fluid Motion Frames 2) خود را معرفی کرده است که بهبودهای قابل توجهی را در زمینه تولید فریم برای بازیهای ویدیویی به همراه دارد. این فناوری جدید که با استفاده از هوش مصنوعی توسعه یافته، قادر است تجربه گیمرها را به طور چشمگیری ارتقا دهد و کیفیت بازی را به سطح جدیدی برساند.
فریمهای حرکتی مایع ۲ یک تکنولوژی پیشرفته تولید فریم است که امکان ایجاد فریمهای اضافی را برای بازیها فراهم میکند. این فناوری به گیمرها اجازه میدهد تا تجربهای روانتر و بدون لگ را در بازیهای خود داشته باشند. با استفاده از قابلیتهای این تکنولوژی، گیمرها میتوانند انتظار داشته باشند که نرخ فریم بازیها به طور قابل توجهی افزایش یابد و این امکان را برای آنها فراهم میآورد تا از بازیها به صورت بهینهتری لذت ببرند.
یکی از مهمترین ویژگیهای نسخه جدید فریمهای حرکتی مایع، کاهش تاخیر (latency) نسبت به نسخه قبلی است. این بهبود باعث میشود که واکنشهای بازی سریعتر شده و حس واقعیتری به گیمر منتقل شود. کاهش تاخیر به خصوص در بازیهای رقابتی و آنلاین که سرعت عمل اهمیت زیادی دارد، بسیار حائز اهمیت است.
این فناوری جدید بر روی کارتهای گرافیک سری Radeon RX 6000 و 7000 AMD مورد استفاده قرار میگیرد و سازگاری گستردهای با بازیهایی که از DirectX 11 و 12 پشتیبانی میکنند، دارد. این بدان معناست که اکثر بازیهای مدرن به راحتی میتوانند از این قابلیت بهرهمند شوند و تجربهای بهتر را ارائه دهند.
در مقایسه با نسخه قبلی، فریمهای حرکتی مایع ۲ توانستهاند مشکلاتی نظیر لگ و کمبود عملکرد را رفع کنند. تستهایی که بر روی این تکنولوژی انجام شده است نشان میدهد که نه تنها نرخ فریم افزایش یافته، بلکه کیفیت گرافیک نیز توسط این تکنولوژی تحت تاثیر مثبت قرار گرفته است.
یکی دیگر از ویژگیهای قابل توجه این فناوری، استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت فریمهای تولید شده است. الگوریتمهای پیشرفته هوش مصنوعی به کار رفته در این فناوری قادرند تا جزئیات بیشتری را در فریمهای میانی ایجاد کنند و باعث شوند که حرکات در بازی طبیعیتر و واقعیتر به نظر برسند.
علاوه بر این، فریمهای حرکتی مایع ۲ از تکنیکهای پیشرفتهای برای کاهش آرتیفکتهای تصویری استفاده میکند. این امر باعث میشود که کیفیت تصویر در حین حرکتهای سریع و پیچیده در بازی حفظ شود و گیمر تجربه بصری بهتری داشته باشد.
یکی از نکات قابل توجه در مورد این فناوری، قابلیت تنظیم آن توسط کاربر است. گیمرها میتوانند بر اساس سختافزار خود و نیازهایشان، میزان استفاده از این فناوری را تنظیم کنند. این امر به آنها اجازه میدهد تا بهترین تعادل بین عملکرد و کیفیت تصویر را برای سیستم خود پیدا کنند.
فریمهای حرکتی مایع ۲ همچنین با سایر فناوریهای AMD مانند FidelityFX Super Resolution (FSR) سازگار است. این سازگاری به گیمرها اجازه میدهد تا از ترکیب این فناوریها برای دستیابی به بهترین عملکرد و کیفیت تصویر استفاده کنند.
یکی از مزایای قابل توجه این فناوری، کاهش فشار بر روی سختافزار است. با استفاده از فریمهای حرکتی مایع ۲، گیمرها میتوانند نرخ فریم بالاتری را بدون نیاز به ارتقای سختافزار تجربه کنند. این امر به خصوص برای کاربرانی که سیستمهای قدیمیتر دارند، بسیار مفید است.
AMD همچنین اعلام کرده است که به طور مداوم در حال بهبود و توسعه این فناوری است. آنها قصد دارند در آینده نزدیک، پشتیبانی از بازیهای بیشتر و بهینهسازیهای بیشتری را برای این فناوری ارائه دهند.
در مجموع، فریمهای حرکتی مایع ۲ AMD یک گام بزرگ در جهت بهبود تجربه بازی برای گیمرها محسوب میشود. این فناوری با ترکیب هوش مصنوعی و الگوریتمهای پیشرفته، توانسته است راه حلی موثر برای افزایش نرخ فریم و بهبود کیفیت تصویر ارائه دهد. با توجه به سازگاری گسترده و قابلیت تنظیم این فناوری، انتظار میرود که در آینده نزدیک، شاهد استفاده گسترده از آن در میان گیمرها باشیم.
این فناوری جدید بخشی از مجموعه فناوری HYPR-RX تیم سرخ است که در سطح درایور به بهبود نرخ فریمدهی بازیها کمک میکند. این فناوری تنها از طریق یک کلیک ساده فعال میشود و به هیچ اقدام پیچیدهای نیاز نیست.
البته گیمرها میتوانند به دلخواه HYPR-RX را به ازای هر بازی فعال یا غیرفعال کنند. از زمان معرفی Fluid Motion Frames در ماههای پیش، AMD سرانجام به وعده خودش عمل کرد و این فناوری را در دسترس کاربران قرار داد. گیمرهای دارای سختافزار سازگار میتوانند از طریق فناوری HYPR-RX که یک ویژگی جدید در درایورهاست، فریمهای هر بازی DirectX 11 یا DirectX 12 را افزایش دهند.
این شرکت وعده افزایش ۹۷ درصدی FPS را داده است. نسخه دوم فناوری Fluid Motion Frames همچنین شامل «پیشرفتهای بهینهشده با هوش مصنوعی» برای بهبود سکانسهای بازی و تأخیر کمتر در نمایش تصاویر است. این فناوری در واقع رقیب فناوریهای جدید DLSS انویدیا است و قابلیت تولید فریم به یک ویژگی مهم در زمینه خرید کارت گرافیک تبدیل شده است.
در نهایت، AMD با ارائه Fluid Motion Frames 2 به عنوان یک پیشنمایش تکنیکی با استفاده از یک درایور ویژه، تلاش میکند تا گیمرها را متقاعد کند که میتوانند تجربه بازی سریعتر و روانتری داشته باشند. این نسخه جدید شامل بهبودهای قابل توجهی مانند کاهش تأخیر، بهبود عملکرد و سازگاری گستردهتر با بازیها و سختافزارهای مختلف است.
شما مخاطبان عزیز میتوانید هم اکنون بازیهای موردنظر خودتان را به صورت فیزیکی یا اکانت دیجیتالی با ضمانت بهترین قیمت و ارسال سریع از دراگون شاپ خریداری کرده و تجربه خرید یا بازی خودتان را با ما و سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ به نظر شما، چگونه فناوری Fluid Motion Frames 2 میتواند تجربه بازی گیمرها را بهبود بخشد و چه تفاوتهایی با نسخه قبلی خود دارد؟ این قابلیت چه تأثیری بر بازار کارتهای گرافیک و رقابت با فناوریهای مشابه مانند DLSS انویدیا خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی و تکنولوژی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.
منبع: pc world
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.