
سونی با معرفی نمونهی اولیهی شخصیت هوش مصنوعی در بازی Horizon Forbidden West گامی مهم در تلفیق فناوری و گیمینگ برداشته است. این شخصیت، Aloy، قادر است با بازیکنان از طریق دستورات صوتی تعامل کند و پاسخهایی طبیعی با انیمیشن چهرهی هماهنگ ارائه دهد.
برای پردازش مکالمات، از فناوری OpenAI’s Whisper برای تبدیل صدا به متن و مدلهای زبانی پیشرفته GPT-4 و Llama 3 استفاده شده است. همچنین، سونی با بهرهگیری از سیستمهای اختصاصی Emotional Voice Synthesis (EVS) و Mockingbird، صدایی طبیعی و هماهنگ با حرکات چهره ایجاد کرده است.
اجرای این فناوری روی PS5 بدون فشار زیاد بر سختافزار، امکان استفادهی گسترده از آن را در بازیهای آینده فراهم میکند.
این در حالی است که شرکتهایی مانند NVIDIA و Microsoft نیز در حال توسعهی فناوریهای مشابه برای شخصیتهای هوش مصنوعی در بازیها هستند. بااینحال، ورود این فناوریها سؤالاتی را در مورد آیندهی نقش صداپیشگان و تأثیر آن بر فرایندهای خلاقانهی توسعهی بازیها مطرح کرده است. بر اساس نظرسنجی GDC 2024، ۴۹ درصد از توسعهدهندگان از ابزارهای هوش مصنوعی در محیط کار خود استفاده میکنند که نشاندهندهی نفوذ چشمگیر این فناوری در صنعت گیمینگ است.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.