مقاله: ۱۵ تفاوت بین بازی Alan Wake 2 با نسخه اول

Alan Wake 2

اکنون بعد از ۱۳ سال، جدیدترین نسخه از مجموعه الن ویک تحت عنوان Alan Wake 2 تقریباً آماده انتشار شده و استودیوی رمدی اینترتیمنت (Remedy Entertainment) قصد دارد تا آن را تا کمتر از یک ماه دیگر روانه بازار کند. با این وجود، چه تغییراتی از نسخه دوم نسبت به نسخه اول را داشته باشیم؟ برای پیدا کردن این پاسخ، این مقاله را از فروشگاه دراگون شاپ مطالعه کنید.

همانطور که احتمالاً شما علاقه‌مندان و طرفداران صنعت بازی‌های ویدیویی در جریان هستید، بازی Alan Wake 2 قرار است در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۵ آبان ۱۴۰۲ به صورت رسمی برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی روانه بازار شود. به طور کلی، این نسخه یکی از طولانی‌ترین انتظارات بازیکنان در صنعت سرگرمی یادشده از استودیوی رمدی بود که در سال‌های گذشته معرفی شد و اکنون در برهه‌ای از تاریخ ایستاده‌ایم که تنها ۶ روز دیگر تا انتشار آن زمان باقی مانده است.

برای علاقه‌مندان به این بازی | خرید اکانت‌های ظرفیتی بازی Alan Wake 2 با ضمانت بهترین قیمت و تحویل فوری

اکنون که همه شرایط آماده و مهیا است که به تجربه ادامه داستان بازی الن ویک با نام بازی Alan Wake 2 بپردازیم، بیایید قبل از انتشار به بررسی این موضوع بپردازیم که چه تفاوت‌هایی بین نسخه اول و دوم به وجود آمده و چقدر باید انتظار محصولی گسترده‌تر نسبت به بازی نسل هفتمی نسخه اول داشته باشیم؟ طبق روال سابق مقالات دراگون شاپ، برای مطالعه بیشتر خط زیر را دنبال کنید.

ژانر روانشناختی در مقال ژانر بقاء محور

Alan Wake 2

اگر تاکنون اقدام به تجربه این محصول (یعنی نسخه اول) کرده باشید، می‌دانید که استودیوی بازی‌سازی رمدی اینرتیمنت از همان ابتدا عناصر ترسناک بقاء محوری را برای بازی خود درنظر گرفته بود که در دل آن، شما می‌توانستید با عناصر خارق‌العاده و ماوراء‌الطبیعی مختلف رو به رو شوید. به همین خاطر، وقتی به تجربه نسخه اول مجموعه Alan Wake می‌کردید، انگار در حال تماشای فیلم و سریال‌های هیجان‌انگیز و معمایی روانشناختی می‌شده‌اید.

معرفی نسخه جدید کنسول پلی استیشن ۵ را دیده‌اید؟ اطلاعات آن را از طریق این لینک مطالعه کنید

این موضوع هیچ ایرادی نداشت و اکنون هم ندارد؛ اما به عنوان یک طرفدار باید بدانید که بازی Alan Wake 2 سراغ ژانر جدیدی از تجربه‌های ترسناک بقاء محور رفته و ما این بار قرار است المان‌های وحشتناک بیشتری را تجربه کنیم. اگر عناصر روانشناختی به درستی کار خودشان را انجام دهند و خود شاکله اصلی بازی الن ویک ۲ به ترسناکی آنچه که تاکنون تبلیغ شده، باشد؛ پس بدون هیچ تفکری می‌توانیم بازی یادشده را یکی از ترسناک‌ترین محصولات ساخته شده در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی نامگذاری کنیم. به همین خاطر ما باید صبر کنیم و ببینیم این موضوع چگونه به پایان می‌رسد.

شخصیت‌های قابل بازی

Alan Wake 2

در نسخه اول، ما فقط هدایت یک نویسنده رمان‌های خیالی به نام الن ویک را برعهده داشتیم که در سفری اعجاب‌انگیز به منطقه‌ای به نام Bright Falls سعی می‌کرد تا حوادثی که در حال رخ دادن هستند را بهتر بفهمد. البته در طول گیم‌پلی شما شاهد حضور شخصیت‌های فرعی و اصلی دیگری هم در زمینه متحدان و هم در زمینه دشمنان بوده‌اید، اما به هر حال تا آنجایی که به بازیکن مربوط می‌شد، فقط هدایت یک شخصیت اصلی به نام الن ویک امکان‌پذیر بود.

در بازی Alan Wake 2 شرایط کمی متفاوت‌تر شده و حالا شما به عنوان راوی داستان، علاوه بر هدایت و کنترلر خود شخصیت الن ویک، باید کنترل شخصیتی دیگری به اسم سگا اندروسون (Saga Anderson) را که یک فرد تازه وارد به مجموعه است، برعهده گرفته و با کمک او که یک مامور FBI است، برای تحقیق در مورد قتل‌های به وقوع پیوسته وارد منطقه برایت فالز شوید که از همانجا تغییرات در نگاه ساگا هم پدیدار می‌شود.

برای علاقه‌مندان به سی دی پراجکت رد | سی دی پراجکت چه درسی از انتشار Cyberpunk 2077 گرفت؟

در نهایت به ناچار او درگیر داستانی می‌شود که ویک در حال نوشتن آن است. پس از یک نقطه عطف داستانی خاط، بازیکنان می‌توانند در هر زمانی روایتی بین این دو شخصیت یعنی الن ویک و ساگا اندرسون سوییچ کرده تا به تجربه دو دیدگاه متفاوت بپردازند. درباره نحوه تقسیم داستان بازی بین دو شخصیت یادشده، کایل رولی (Kyle Rowley)، کارگردان Alan Wake 2 می‌گوید که همه چیز به صورت ۵۰ / ۵۰ بین این دو شخصیت تقسیم شده است.

شخصیت‌های قدیمی و جدید

Alan Wake 2

برخی از شخصیت‌های قدیمی مانند الکس کیسی که تنها در بازی اول حضور داشت و حتی در کراس اوور داستانی بین بازی Control و Alan Wake به او اشاره‌ای هم نشد، در نهایت قرار است نسخه دوم مجموعه الن ویک را با حضور فیزیکی خودش بار دیگر دگرگون کند. استودیوی بازی‌سازی رمدی اینترتیمنت شخصیت‌های دیگری را در جهان The Dark Place خواهد داشت، اما معلوم نیست که آیا الیس ویک همسر الن ویک نیز در این میان حضور دارد یا خیر. تنها چیزی که تا امروز به صورت قطعیت برای ما روشن شده، حضور شخصیتی به اسم رابرت نایتینگل خواهد بود که در بازی قبلی به عنوان مامور FBI به دنبال الن ویک بود. او حالا در جهان The Dark Presence تبدیل به یک مأمور هیولایی شده است.

مکانی به اسم The Dark Place

Alan Wake 2

در بازی Alan Wake 2 مکان تاریکی به عنوان یک بعد جایگزین وجود دارد که همه مخاطبان آن را با نام Ocean یا «اقیانوس» شناسایی خواهد کرد که البته در دنیای فیزیکی ما و در یک جزیره روایت‌هایی خواهد داشت که البته بر اساس توضیحات تیم سازنده برای مدت زمان طولانی وجود داشته است. این مکان عظیم دائماً در حال تغییر بوده و می‌تواند مفاهیم، ایده‌ها و شخصیت‌ها را از بعد دیگری نیز نشان دهد. الن ویک یکی از شخصیت‌هایی بود که در قسمت‌های مختلف بازی اول به این مکان تاریک یا همان The Dark Place دسترسی داشته و قبل از نجات همسرش در آنجا به دام می‌افتد.

برای مطالعه بیشتر: چرا طرفداران هاردکور Metal Gear Solid از نسخه Twin Snakes متنفر بودند؟

با تجربه بسته‌الحاقی The Signal and The Writer می‌توانید این موضوع را ببینید که The Dark Place یادشده در نسخه جایگزین Bright Falls قرار گرفته است. با این حال، الن ویک با خودش آشتی می‌کند و سعی دارد تا داستان جدیدی بنویسد که بتواند از این مکان تاریک فرار کند. در مقابل، The Dark Place در الن ویک ۲ یک نسخه سورئال از شهر نیویورک است که الن ویک می‌تواند در آنجا پرسه زده و با شخصیت‌های کتباش از جمله الکس کیسی ملاقات کند. این نسخه از The Dark Place شاید از نظر بصری گیرا و چشم نواز باشد، اما چندین خطر و عواقب نادرستی دارد که باید حسابی حواستان به آن‌ها باشد.

الهامات و تأثیرات برگرفته شده

Alan Wake 2

این حقیقت برای خیلی از مخاطبان وجود دارد که نسخه اول سری بازی Alan Wake از منابع بسیار زیادی الهام گرفته شده و تیم بازی‌سازی استودیوی رمدی اینترتیمنت به واسطه ترکیب کردن چند ایده، توانست محصولی گیرا و موفق بسازد که اکثر مخاطبان از تجربه‌اش لذت برده‌اند. درحالی‌که بسیاری از این منابع روی بازی دوم هم تاثیر داشته و می‌دانیم که چگونه در طول داستان و گیم‌پلی اثرگذار خواهد بود، بازی Alan Wake 2 در اینجای کار تا حدودی رفرنس‌هایی از Resident Evil 2 Remake داشته که حقیقت‌های آن بعد از تجربه بازی آشکارتر هم می‌شود. همچنین مجموعه Silent Hill از دیگر آثاری است که به صورت مستقیم روی بازی نهایی کاری را انجام داده که تیم سازنده به آن پیش‌تر اذعان کرده بوده‌اند.

تغییرات گیم‌پلی

Alan Wake 2

مکانیزم‌های اصلی بازی اول شامل استفاده از نور چراغ‌ قوه برای درگیری‌های رو در رو بود که برای شکستن خط تاریکی شخصیت‌هایی به اسم Taken مورد استفاده قرار می‌گرفت. با مترمرکز کردن پرتوهای نوری چراغ قوه، سپرهای دشمن سریع‌تر می‌شکنند؛ اما به هر حال باید به خاطر داشته باشید که منبع نوری این وسیله هم محدود است و مثل بازی The Last of Us نمی‌توانید آن‌ها را با تکان دادن دسته شارژ کرده یا به صورت مادام‌العمر ازشان استفاده کنید. جمع‌آوری باتری‌های چراغ قوه عامل اصلی گشت و گذار محیطی در نسخه اول بود و به همین خاطر مجبور بوده‌اید تا هر مسیر و سوراخی که در سطح گیم‌پلی وجود داشت را با دقت بررسی کنید.

دستگاه XIM Matrix معرفی شد| بهترین مبدل ماوس و کیبورد برای پلی‌استیشن 5!

این مکانیزم‌ها به بازی Alan Wake 2 نیز بر خواهند گشت و شما همچنان در حال هدف‌گیری به دشمنان و حتی جا خالی دادن از ضربات‌ آن‌ها خواهید بود. تمام این محتواها به صورت سوم شخص نمایش داده می شود و در همین مرحله است که تفاوت‌های آشکاری بین دو شخصیت اصلی تحت هدایت ما پدیدار خواهد شد. بر اساس توضیحات آقای سم لیک (Sam Lake) به عنوان مدیر پروژه و خالق مجموعه موردبحث ما، درگیری‌های فیزیکی کمتر با تمرکز روی تنوع‌های بیشتر در گیم‌پلی وجود خواهد داشت.

او در صحبت‌های خودش می‌گوید:

ما تازه متوجه شده‌ایم که در [ژانر] وحشت و بقا، سرعت حرکت [شخصیت‌ها و بازیکن] کمتر است. در [بازی Alan Wake 2] بیشتر به ایجاد صحنه‌های رویارویی مبتنی بر مدیریت منابع و داشتن استراتژی اکتفا کرده‌ایم.
بنابراین ما انتخاب کردیم که تنوع بیشتری در نبردها داشته باشیم؛ اما در عین حال مبارزه کمتری را ببینیم. در عوض، لحظات داستانی بیشتری برای انجام کارها با داستان روایی خواهیم داشت.

با این تفسیر، به نظر می‌رسد که تیم سازنده روی موضوعی مثل پارانویا تمرکز کرده که به عنوان مثال، دشمنی ممکن است پیش روی شما ظاهر شود، اما بلافاصله حمله نکند و فقط برای تزریق هیجان بیشتر این کار انجام شود.

مکانیزم‌های جدید

Alan Wake 2

از نظر مکانیزم‌های جدید، بازی Alan Wake 2 رویکرد تحقیقی‌تر را به فضای گیم‌پلی اضافه کرده که بهترین نوع آن در جایی به اسم Saga’s Mind Place دیده می شود. این بخش شامل یک فضای کاملاً مجزا خواهد بود که شامل افکار، نتیجه‌گیری‌ها، سرنخ‌ها، مشخصات شخصیت‌ها و تابلویی است که همه چیز را به یکدیگر مرتبط می‌کند و می‌تواند به بازیکنان در هنگام بررسی راز و رمز‌ها کمک شایانی کند.

برای طرفداران واقعیت مجازی | فهرست بازی‌های PSVR 2 که به‌روزرسانی نسل بعدی رایگانی دریافت کردند

از آن طرف، شخصیت الن ویک دارای یک اتاق نویسندگی است تابلو داستانی مخصوص به خودش را دارد. روی این تابلو، طرح‌های هر فصل به ترتیبی کنار هم قرار گرفته تا بازیکنان بتوانند رویدادهای مختلف را تشخص دهند و چیزها را بر اساس پیشرفت مسیری خودشان تنظیم کنند. درحالی‌که صفحات دست نوشته شده بار دیگر بر می‌گردند، اما بخش‌های ویرایش شده یا خراشیده شده هم وجود دارد که سوال اصلی ما را شکل می‌دهد؛ چه کسی برای چه انگیزه‌ای این کارها را انجام داده است؟ پاسخ به این سوال قطعاً در طول مسیر تجربه‌تان قرار گرفته است.

محیط‌های باز بیشتر

Alan Wake 2

همه ما می‌دانیم که بازی Alan Wake 1 دارای یک تجربه کاملاً خطی بود و به همین خاطر نه تنها شاکله محتوایی خیلی زود تمام می‌شد، بلکه برخی از مخاطبان هم به خاطر این سیستم محدود یک جانبه اصلاً از دست پخت تیم سازنده خوششان نیامد. تنها کاری که در محیط می‌توانستید انجام دهید (علاوه بر پیدا کردن یک سری آیتم مربوطه مثل باتری چراغ قوه که پیش‌تر در خصوصش صحبت کرده بوده‌ایم)، پیدا کردن دست نوشته‌ها، پیدا کردن کاست‌های تلویزیونی و رادیویی بود که اطلاعات بیشتری از شهر محل روایت به ما نشان می‌داد. با این حال، از ابتدا تا انتهای بازی اول آزادی عملی در خصوص کاوش محیط نداشته‌اید.

علاقه‌مندان به بخش فنی این مقاله را مطالعه کنند | کنسول PS5 Pro چگونه می‌تواند سطح نسل نهم را ارتقاء دهد؟

بازی Alan Wake 2 با توجه به صحبت‌های کایل رولی به عنوان کارگردان این قسمت، مناطق «کمی بازتر» را به مخاطبان ارائه می‌کند که اصلاً در حد بازی‌های نیمه جهان باز (Sand Box) یا جهان باز (Open World) نخواهد بود؛ اما به هر حال شما می‌تواند در آنجا آزادانه به کاوش محیط بپردازید. در تریلرهای به نمایش درآمده، ما دو محیط را مشاهده کرده بوده‌ایم که یکی از آن‌ها محیط جنگلی در اطراف منطقه Cauldron Lake و دیگری Diner در منطقه Bright Falls بود. همچنین تیم سازنده امکانی را فراهم کرده که به واسطه آن می‌توانید مجدداً از مکان‌ها بازدید کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که به نظر نمی‌رسد با جهان بزرگی روبه‌رو شویم، اما طراحی این چنینی به ما کمک می‌کند که برای مدت زمان کوتاهی، از خط اصلی داستانی کمی فاصله بگیریم.

مدت زمان توسعه بازی

Alan Wake 2

مقایسه کردن این موضوع در خصوص دو بازی موجود در مجموعه کمی سخت و غیرمنصفانه به‌نظر می‌رسد. استودیوی بازی‌سازی رمدی اینترتیمنت در زمانی که قصد داشت تا نسخه اول را بعد از انتشار بازی Max Payne 2 در سال ۲۰۰۳ میلادی بسازد، به بسیاری از منابع الهام‌گیری خود که کمی بالاتر پیرامونش صحبت کردیم دسترسی داشت. با این حال، برنامه تیم سازنده تا آنجایی پیش رفته بود که بازی اول در ابتدا جهانی نیمه باز یا سندباکس گونه را در اختیار مخاطبان قرار می‌داد که از چرخه پویای شب و روز بهره‌ می‌گرفت و وقتی خورشید غروب می‌کرد، بازیکنان باید برای بقای خودشان می‌جنگیدند.

این موضوعات برای اولین بار در رویداد E3 2005 نمایش داده شده بود؛ اما برنامه‌ها به دلایل مختلف توسعه پیدا نکرد. زمانی که بازی Alan Wake 1 در ماه می سال ۲۰۱۰ میلادی روانه بازار شد، محصولی تماماً متفاوت نسبت به آن چیزی بود که سازندگان تا مدت زمان‌های طولانی روی اطلاعاتش مانور داده و بازیکنان را برای آن آماده می‌کردند. در مقام مقایسه، بازی Alan Wake 2 یک محصولی است که مفاهیم مختلفی را پشت سر گذاشته و به این مرحله رسید.

اگر از طرفداران پلی استیشن و سونی هستید | بخش آنلاین بازی The Last of Us شانس مجدد ناتی داگ خواهد بود

از آنجایی که استودیوی بازی‌سازی رمدی یکی از تیم‌های سازنده زیر مجموعه مایکروسافت بود، به سران مدیران کمپانی اطلاع داد که نمی‌خواهد دنباله‌ای از Alan Wake را بسازد و به همین خاطر محصولی را ساخت که در زمان لانچ کنسول ایکس باکس وان با نام Quantum Break روانه بازار شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، استودیوی رمدی در سال ۲۰۱۷ دوباره کار خودش را روی الن ویک آغاز کرد، اما در آن زمان دوباره برنامه‌ها به نتیجه نرسید و در نهایت پروژه دیگری در اختیار مخاطبان قرار گرفت که اکنون ما آن را با نام بازی Control می‌شناسیم.

سم لیک و تیم سازنده به کار روی ایده‌ها ادامه داده‌اند و در نهایت با دریافت چراغ سبز پروژه رمزی «ماهی بزرگ» را آغاز کردند که در نهایت تبدیل به نسخه دوم فرانچایز الن ویک شد. کل زمان توسعه نسخه فعلی حدود چهار سال تخمین زده شده و همانطور که سم لیک بیان می‌کند، این مفهومی بوده که او بابتش خوشحال است.

بزرگ‌ترین پروژه رمدی تا امروز

Alan Wake 2

نسخه اول بازی Alan Wake به خودی خودش محصول کوچکی نبود، اما دامنه و مقیاس کلی آن در مقایسه با بازی‌های جدیدترین مثل Control کاملاً محدود است. بر اساس توضیحاتی که افراد مختلف استودیوی سازنده به رسانه‌ها داده‌اند، بازی Alan Wake 2 بزرگ‌ترین پروژه استودیوی بازی‌سازی رمدی است که تا کنون توسط سم لیک توسعه پیدا کرده و قرار است چندی دیگر هم روانه بازار شود. این موضوع با اظهارات قبلی لیک در خصوص «هیولا» بودن داستان نسبت به هر عنوان دیگری از تیم سازنده، کاملاً مطابقت دارد. با توجه به اینکه توضیح یادشده در ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی ارائه شد، به نظر می‌رسد که فیلمنامه نهایی احتمالاً بزرگ‌تر از آن دوران شده باشد.

وجود قابلیت Ray Tracing

Alan Wake 2

قابلیت بازتاب نورهای پخش شده که ما آن را به اختصار Ray Tracing می‌نامیم، یکی از نکات ویژه کنسول‌های نسل نهمی بود که بنا به صحبت‌های بسیاری از تیم‌های سازنده، اکنون قابلیت اجرایی روی سیستم‌های خانگی را دارد و تا پیش از این در اختیار رایانه‌های شخصی قرار داشت. بازی Alan Wake 1 و Alan Wake 2 هر دو توسط موتور اختصاصی استودیوی بازی‌سازی رمدی یعنی نورث لایت انجین (Northlight Engine) توسعه پیدا کرده‌اند و این موتور بازی‌سازی با استانداردهای خیره‌کننده امروزی کاملاً مطابقت دارد.

جدیدترین بازی انحصاری پلی استیشن یعنی Marvel’s Spider-Man 2 را هم اکنون به صورت فیزیکی یا دیجیتالی خریداری کنید

نسخه اول در سال ۲۰۱۰ به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ روانه بازار شد و طبیعی است که نسبت به آن محصول، بازی دوم حجم بیشتر و بهتری از جزئیات و داده‌ها را به ما نشان دهد که قابلیت Ray Tracing یکی از آن‌ها خواهد بود. این موضوع برای اولین‌بار نیست که یکی از بازی‌های رمدی به همچین فناوری گرافیکی مجهز می‌شود، بلکه بازی Control نیز از این قابلیت استفاده می‌کرد و دیده‌ایم که چقدر به خوبی روی محیط بازی پیاده‌سازی شده بود. اکنون باید جالب باشد که ببینیم توسعه‌دهنده چگونه از دستاوردهای قبلی خود استفاده کرده یا حتی آن را ارتقاء داده‌اند ( که امیدواریم همچنان عملکرد فنی قوی با فعال کردن رهگیری پرتو در کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس مشاهده کنیم).

انتشار فقط به صورت دیجیتالی

Alan Wake 2

درحالی که نسخه اول مجموعه الن ویک جوایز خوبی را هم در اختیار خریداران نسخه دیجیتالی و هم فیزیکی قرار می‌داد، اما تیم مدیریتی استودیوی بازی‌سازی رمدی اینترتیمنت تصمیم گرفته‌اند تا بازی Alan Wake 2 را فقط به صورت دیجیتالی منتشر کنند. این موضوع به آن معنا خواهد بود که بر خلاف سایر بازی‌های نسل نهمی که با قیمت پایه ۷۰ دلار منتشر می‌شود، این محصول جدید تیم سازنده فقط با قیمت ۶۰ دلار در اختیار کاربران پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس قرار گرفته و کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز با اقبالی بهتر می‌توانند فقط با پرداخت ۵۰ دلار اقدام به تجربه محصول یادشده کنند.

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Mirage | بازگشت شکوهمند؟

بعد از موضوعاتی نظیر حمایت از بازیکنان برای عدم پرداخت مبالغ بیشتر و عدم عرضه نسخه فیزیکی با این دلیل که «تجربه عالی و متفاوت ایجاد نمی‌کند»، کایل رولی، کارگردان بازی الن ویک ۲ در مصاحبه خودش را رسانه یورو گیم گفت که موضوع انتشار دیجیتالی بازی «زمانی بیشتری برای پرداختن به محتوای ساخته شده» می‌دهد. در واقع، بازیکنان به خاطر داشتن نسخه‌های دیجیتالی می‌توانند راحت‌تر فایل بازی‌ خود را به‌روز کرده و محتوای جدیدتر و کم دردسرتری (از لحاظ باگ و ایرادات) را تجربه کنند؛ بنابراین تیم سازنده استودیوی بازی‌سازی رمدی اینترتیمنت امیدوار است که بتواند بهترین نسخه را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و اجازه ندهد تا بازیکنانی که نسخه فیزیکی را دارند، به خاطر عدم اتصال به اینترنت از تجربه نسخه بد بازی پشیمان شوند.

مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل کردن تجربه بازی

Alan Wake 2

وقتی صحبت از مدت زمان مورد نیاز برای به اتمام رسیدن کل محتوای بازی می‌شود، نسخه اول با تمام بازی‌های خط منتشر شده در نسل هفتم کنسول‌های خانگی برابری می‌کند و همخوانی دارد. زمانی که به صورت ویژه روی بخش داستانی تمرکز می‌کنید، می‌توانید تا ۱۱ ساعت کل محتوا را به پایان برسانید (برخی از بازیکنان گزارش داده‌اند که با تجربه بسته‌‌الحاقی منتشر شده برای بازی اول، این رقم به ۱۴ ساعت افزایش پیدا می‌کند). با این حال، انجام یک سری از چالش‌ها می‌تواند حجم زیادتری را به تجربه شما تزریق کرده و رقم شگفت‌انگیز ۲۷ ساعته برای یک محصول نسل هفتمی را نمایش بدهد.

استودیوی بازی‌سازی رمدی اینترتیمنت از آن زمان به بعد، میزان مدت زمان موردنیاز برای تجربه محصولات خودش را نیز ارتقاء داد و بازی Control که تا پیش از انتشار بازی Alan Wake 2 به عنوان آخرین محصول انتشار یافته توسط شرکت یادشده تلقی می‌شود، تقریباً به ۱۲ ساعت زمان برای تجربه بخش اصلی داستانی و ۱۹ ساعت زمان برای محتوای جانبی نیاز دارد. به صورت تکمیلی اگر بخواهید محتوای آن محصول را نیز به اتمام برسانید، بیش از ۳۰ ساعت زمان نیاز دارید که این موضوع هم قابل توجه است.

استریمری و به دنبال تهیه بهترین لوازم با اقساط و ارزون‌ترین قیمت ممکن در بازاری؟ به این فهرست یه سر بزن

هدف استودیوی بازی‌سازی رمدی اینترتیمنت با انتشار بازی Alan Wake 2 بیشتر از دستاوردهای بازی «کنترل» است و سم لیک در صحبت‌های خودش با رسانه PCGamesN می‌گوید که خط اصلی بازی بیش از ۲۰ ساعت طول می‌کشد. البته هنوز نمی‌دانیم که آیا منظور او با احتساب مراحل فرعی بوده یا فقط داستان تکمیلی؛ اما این را می‌دانیم که تا چند هفته آینده متوجه خواهیم شد که منظور سم لیک دقیقاً چه چیزی بوده است.

اتصال به سیستم Remedy-Verse vs a Standalone Experience

Alan Wake 2

شاید مطالعه این بخش از مقاله کمی برای شما مخاطبان گیج‌کننده باشد، اما به هر حال استودیوی بازی‌سازی رمدی به دنبال ایده متصل کردن یک جهان یکپارچه بین محصولات خودش است. بازی الن ویک ۱ چندین ارتباط مستقیم با مجموعه Max Payne داشت، از جمله پیرامون شخصیت الکس کیسی، شخصیت خیالی خلق شده توسط الن ویک که در نهایت کشته شد (جایی که رمدی با اشاره به محصول موردعلاقه‌ خودش نشان داد که می‌خواست به سمت سری بازی شوتر سوم شخصش حرکت کند). با این حال، داستان الن ویک همچنان یک بازی مستقل بود و هیچ ارتباط مستقیمی با دیگر آثار تیم سازنده نداشت.

خودت رو برای تجربه بازی Alan Wake 2 آماده کن! چجوری؟ سیستم‌های آماده دراگون شاپ آماده ارسال به شماست

البته این موضوع قبل از آن بود که استودیوی بازی‌سازی رمدی اینترتیمن بتواند حقوق مجموعه الن ویک را از مایکروسافت به دست خودش بگیرد و آن را با پیوندی عجیب و گیرا به بازی Control تطبیق دهد. همانطور که در بسته الحاقی AWE دیده بوده‌اید، در نتیجه بازی Alan Wake 2 بخشی از سرویس Remedy-Versus است و حتی به تنظیم داستان بازی Control 2 در آینده قطعاً کمک زیادی خواهد کرد.

انتشار بسته الحاقی رایگان برای این محصول

استودیوی سازنده پیش‌تر انتشار دو بسته‌الحاقی را برای بازی Alan Wake 2 تایید کرده بود که این مسیر پیش روی آن‌ها درست شبیه مسیری است که برای بازی Control هم در پیش گرفته بوده‌اند. با این حال، برخلاف نسخه قبلی مجموعه، مقداری DLC رایگان به عنوان هدیه برای مخاطبان در دسترس قرار خواهد گرفت که البته به گستردگی الحاقات پولی نیست. سم لیک در رویداد EGX Theater صحبت کرد و گفت که انتشار این محتوای اضافه کاملاً منطقی است و باید برای بازیکنان بسیار قابل توجه باشد که البته جزئیات تکمیلی‌ پیرامون آن‌ها پس از انتشار بازی عمومی خواهد شد. اینکه آیا محتوای جدیدی مثل New Game Plus یا چیزی شبیه به Control’s Expeditions در انتظار ما است یا خیر، سوالی است که جوابش در آینده نزدیک مشخص شده و حتی می‌تواند تجربه دگرگونی را برایتان رقم بزند.

میدونستی الن ویک ۲ فقط دیجیتالی منتشر میشه؟ گیفت کارت کنسول محبوبت رو همین حالا از دراگون شاپ خریدار کن

نظر شما در خصوص این مقاله چیست؟ آیا شما هم یکی از مخاطبانی هستید که قصد دارید در روز اول انتشار به تجربه بازی Alan Wake 2 بپردازید؟ به نظر شما، آیا تیم سازنده می‌تواند دستاوردهای عمیق و مهمی را به واسطه انتشار این محصول در صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

لینک منبع: Gamingbolt

علی جلیلی
درباره ما
ارسال دیدگاه