چرا طرفداران هاردکور Metal Gear Solid از نسخه Twin Snakes متنفر بودند؟

Metal Gear Solid

یکی از سوال‌های اساسی از بازیکنان قدیمی و هاردکور سری بازی Metal Gear Solid این است که چرا آن‌ها از نسخه The Twin Snakes متنفر بوده‌اند و واکنششان نسبت به نسخه بازسازی شده MGS 1 چیست. در این مقاله از فروشگاه دراگون شاپ به بررسی این موضوع می‌پردازیم و میبینیم که چرا آن محصول زیاد چنگی به دل نزد.

بازسازی یک مجموعه یا یک بازی دوست‌ داشتنی همیشه یکی از سخت‌ترین کارهایی بوده که استودیوی‌های بازی‌سازی یا آن را انجام می‌دهند، یا به خاطر سخت بودن اوضاع و شرایط از انجام دادنش امتناع می‌کنند. با این وجود، بازسازی‌های زیادی وجود ندارد که بهتر از بازی Metal Gear Solid: The Twin Snakes باشد؛ چرا که اگر زمان را به عقب باز گردانید، وضعیت به شدت محبوب و افسانه‌ای مجموعه را به خوبی مشاهده خواهید کرد.

داستان از آن جایی آغاز می‌شود که شما با خط اصلی سری بازی Metal Gear Solid روبه‌رو هستید که خطر شکست، اوضاع را بسیار متفاوت‌تر خواهد کرد و طرفداران قدیمی احتمالاً درب‌های کمپانی سازنده را می‌شکانند. حتی اگر در برنامه‌های بازسازی یا ریمیک یک محصول قدیمی که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد، چیزی را بگنجانید که در خصوص داستان، نزدیک‌ترین روایت به بازی اورجینال را داشته باشد؛ اما فقط یک تغییر جزئی باعث شده تا تمام خاطرات خوب و به یاد ماندنی دچار آسیب شود، باز هم توسعه‌دهنده مخاطبش را به سمت آشوب تشویق خواهد کرد.

در این زمینه می‌توانیم نمونه‌های متعددی را برای شما بیان کنیم؛ به عنوان مثال، چنین اوضاعی برای دو بازی Shadow of the Colossus و Demon’s Souls اتفاق افتاد؛ بنابراین می‌توانید تصور کنید که وقتی یک تیم سازنده برای بازسازی محصولی ریسک می‌کند و کارهای متفاوت‌تری از آنچه که نسخه اصلی انجام می‌داد، ارائه می‌دهد؛ پس چه چیزهایی به وقوع می‌پیوندد. بازی Metal Gear Solid: The Twin Snakes در دسته دومی قرار می‌گیرد که اسکلت‌بندی‌اش را برای شما توضیح دادیم.

اگرچه بی انصافی است که بخواهیم این محصول را یک عنوان بد بنامیم، اما به نظرم منصفانه است که بگوییم نسبت به سایر بازی‌های عرضه شده در مجموعه، بازی کم شهرت‌تری است که طرفداران اصلاً دوست ندارند دوباره به تجربه‌اش بپردازند. اگرچه این بازی برای کنسول گیم‌ کیوب عرضه شده بود و تاریخ انتشارش هم شش سال پس از اولین عرضه از نسخه سری بازی MGS شناخته می‌شود؛ اما با این حال، منتقدان به خوبی از آن استقبال کرده‌اند. The Twin Snakes اکنون یکی از مثال‌های رایجی است نمونه‌های شناخته شده است که نسخه بازسازی شده عدالت را در خصوص بازی اصلی رعایت نمی‌کند.

اما همچنان سوال اینجا است که چه چیزی در مورد بازی The Twin Snakes وجود دارد که خشم بسیاری از طرفداران سری مجموعه متال گیر سالید را برانگیخته است؟ به هر حال ما با یک «بازی ویدیویی» روبه‌رو هستیم که تجربه‌‌اش خالی از لطف نیست و روی کاغذ، ایده‌‌های زیادی برای بالا بردن سطح مجموعه Metal Gear Solid در کنار جلوه‌های بصری بهبود یافته داشت و همچنین تیم سازنده می‌خواست تا صحنه‌های بازنگری شده و گیم‌پلی بهبودیافته را به گونه‌ای توسعه دهد که به نظر عالی می‌رسید.

پس چگونه اتفاقات رقم خورد که نسخه The Twin Snakes شامل همه موارد فوق شده؛ اما هنوز هم نمی‌تواند یک میراث‌دار خوب و عالی برای مجموعه اصلی باشد؟ جواب آن ظاهراً ساده است. بسیاری از آن علامت‌ها و اخطارهایی که توضیح داده بوده‌ایم، در این محصول وجود داشت و خاطرات خیلی خوبی که نسخه اصلی از خودش به جا گذاتشته بود، از بین رفت. به عنوان مثال، بیایید که بهبودهای گیم‌پلی را در نظر بگیریم. نسخه The Twin Snakes که شش سال پس از انتشار بازی اصلی در کنسول پلی استیشن ۱ روانه بازار شده بود و درست سه سال پس از انتشار نسخه دوم از مجموعه Metal Gear Solid منتشر شده بود، تصمیم گرفت با افزودن ویژگی‌های پ نملتیزن‌علی Sons of Liberty، تجربه‌های گیم‌پلی نسخه اول را بهبود ببخشد تا هر دو بازی را به وضعیت برابری برساند.

با توجه به این واقعیت که بازی MGS 2 یکی از بهترین بازی‌های مخفی‌کاری ساخته شده در تمام تاریخ بوده و هنوز هم هست، هیچ راهی وجود ندارد که تیم سازنده نتوانند تجربه گیم‌پلی MGS 1 را بهبود بخشند؛ اینطور نیست؟ خب، اگر این ایده به شکلی بسیار جامع‌تر اجراء می‌شد، ممکن بود اینطور باشد. خوب یا بد، نسخه The Twin Snakes از تمام پیشرفت‌های گیم‌پلی بازی MGS 2 برخوردار بود. از هوش مصنوعی گرفته تا این قابلیت که بازیکنان می‌توانستند بین حالت‌های سوم شخص و اول شخص سوییچ کنند؛ اما با توجه به این موضوعات و پیشرفت‌ها، طراحی Level Designها به صورت یک پارجه کاملاٌ سطحی بود.

به همین خاطر اصلاً تجربه موثری پیرامون آن محصول نداشتیم و لزوماً به صورت کامل با مشکلات متعددی روبه‌رو شده‌ایم. با این حال، از ۱۰۰٪ تجربه‌ای که پیرامون The Twin Snakes داشتیم، بیش از ۵۰٪ آن چهره خوش خودش را به ما نشان داد. دشواری کاهش یافته، محیط‌ها و اهداف به یکباره و ناگهانی جالب‌تر می‌شده‌اند (حتی تا حدی که گاهی اوقات شخصاً در زمان تجربه، احساس تکلیف وظایف داشتم). باس فایت‌ها یکی دیگر از مکان‌هایی بود که در طول گیم‌پلی شرایط را بدتر و بدتر کرد تا اینکه ما اکنون شخصیتی به اسم Revolver Ocelot را یکی از بدترین و بدنام‌ترین نمونه باس فایت‌ها می‌شناسیم.

این موضوع، یعنی تعریف کاراکتر‌هایی که پیشینه خوبی دارند، به عنوان بدترین شخصیت‌های باس‌ فایتی در طول تاریخ برای هیچ بازی‌ای خبر خوبی نیست؛ اما برای محصولاتی مشابه با Metal Gear Solid که به خاطر باس فایت‌های باورنکردنی و گیم‌پلی مخفی‌کاری‌ فوق‌العاده‌اش مشهور است، این مشکلات تقریباً یک ضربه مرگبار شناخته می‌شود. در خصوص ریمیک بازی The Last of Us چه می‌خواهید بگویید؟ درست است که از برخی از جهات این بازسازی کاملاً ناامید کننده بود، چراکه بیشتر پیشرفت‌های گیم‌پلی The Last of Us Part 2 را در آن مشاهده نکرده بوده‌ایم، اما منطقی است که استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ (Naughty Dog) تمایلی به انجام این کار بدون تغییر اساسی سطح نداشته و نخواسته تا این کار را انجام دهد. اگر طراحان موجود در تیم توسعه‌دهندگان بازی The Twin Snakes نیز چنین تفکری را داشتند، شاید نیازی نبود تا چنین مقاله‌ای را بنویسیم و به چنین موضوعی حتی فکر کنیم.

این مشکلات به خودی خود آنقدر بد بود که ضعف‌های بازی را به ما نشان دهد؛ اما The Twin Snakes در زمینه‌های دیگری نیز مشکلاتی داشت که تا آن زمان کمتر محصولی چنین گلچینی از نقاط قوت و منفی را در خودش داشت و به بازیکنان ارائه داده بود. صحنه‌های میان‌پرده که دوباره بازسازی شده بود؛ مهم‌ترین موضوعی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم. کات‌سین‌ها منطقه‌ای است که سری بازی‌های Metal Gear Solid مطلقاً نمی‌تواند به خوبی از پس‌اش بر بیاید. هرگونه نامفهومی‌ها بدیهی است که کات‌سین‌های مجموعه MGS به وضعیت اسفناکی می‌کشاند؛ اما نسخه The Twin Snakes با انتخاب‌های سبکی که در ترکیب با دستان و حتی سری بازی مطابقت نداشت، چنین موضوع را به اوج مسخره‌تری رساند.

به طور کلی این موضوع درست است که ما کماکان عادت کرده‌ایم که در صحنه‌های میان‌پرده سری بازی Metal Gear Solid شاهد موارد احمقانه و چیزهای بیهوده‌ باشیم، اما این مجموعه هرگز سعی نکرده تا خودش را به عنوان یک سیبل ضربه‌خوری از سوی منتقدان قرار دهد تا آن‌ها به راحتی به خاطر همین مشکل به سمت تیم سازنده و میراث مجموعه شلیک کنند. در طول تاریخ، شاید بتوان اینطور گفت که MGS 5: The Phantom Pain و MGS: The Twin Snakes تنها محصولاتی بوده‌اند که این فرصت را برای مخالفان و منتقدان فراهم کرده‌اند.

حتی بحث صداپیشگی نیز در بازی The Twin Snakes بسیار ناامیدکننده بود. با توجه به این واقعیت که اکثر صداپیشگان بازی اصلی برای ایفاء نقش مجدد خود به استودیوی سازنده بازگشته‌اند، که البته تا حدودی جای تعجب داشت، حتی موسیقی‌های طراحی شده برای محصول موردنظرمان نیز مخالفان زیادی در بین بازیکنان داشت که همین موضوع شیرازه کلی پروسه ساخت و ساز را زیر سوال بود. به این موارد، طراحی مجدد محیط را اضافه کنید که به عنوان مثال ظاهر تیره و تاریک جزیره Shadow Moses را تیم سازنده با جلوه‌های بصری مختلفی بازطراحی کرده‌اند که ما را از آن محیط‌های خوف و خطرناک به راحتی دور می‌کند. به طور کلی، محصولی که در اختیار داشتید، صدها برابر از منبع اصلی خودش منحرف و از جاده خاکی هم به دره پرت شده بود.

البته اجازه دهید که این موضوع را برای شما بازگو کنم که اگر طرفدار بسیار قدیمی سری بازی Metal Gear Solid باشید، می‌توانید نکات منفی بازی The Twin Snakes را مشاهده کرده و متوجه شوید. برای آن دسته از مخاطبانی که خیلی به مجموعه مورد بحث ما اهمیت نداده و اکنونت هم نمی‌دهند، حتی برخی از مسائلی چون نامعتادل بودن گیم‌پلی، کات‌سین‌های مضحک و موارد این چنینی نیز به وضوح دیده نمی‌شود. با این حال، حتی اگر کسی برای اولین بار به دنبال تجربه یکی از نسخه‌های MGS باشد، توصیه کردن نسخه The Twin Snakes به جای تجربه نسخه اول و کلاسیک مجموعه که روی کنسول پلی استیشن ۱ منتشر شده بود، واقعاً بی معنی است.

با توجه به همه پیشرفت‌های فنی نسخه اول و کیفیت جاودانه نسخه دوم که در طول سال‌ها، یعنی بعد از گذشت دو دهه و نیم پس از انتشار همچنان دوام آورده‌اند، خیلی عجیب و بسیار بد بود که چنین محصولی وارد عرصه انتشاراتی شود. البته همانطور که احتمالا می‌توانید در جریان باشید، ما در حال دریافت یک نسخه بازسازی شده از سه گانه اول مجموعه هستیم که با نام Metal Gear Solid Delta: Snake Eater شناخته می‌شود و بر خلاف نسخه The Twin Snakes، به نظر می‌رسد که رویکردی بسیار محتاطانه و معمولی دارد. هنوز چیزهای بسیار زیادی وجود دارد که پیرامون این سه گانه بازسازی شده نمی‌دانیم، اما این موضوع تاکنون تایید شده که بخش صداگذاری بدون هیچ تغییری به بازی اضافه شده و همین موضوع نوید تماشا کات‌سین‌های اورجینال و بدون تغییر را به ما می‌دهد. شما مخاطبان عزیز هم اکنون می‌توانید بازی‌های موردنظرتان را به صورت مستقیم از فروشگاه دراگون شاپ تهیه کرده و دسترسی عالی و به کتابخانه بازی‌ها و محصولات متنوع داشته باشید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از طرفداران قدیمی مجموعه متال گیر سالید هستید که از تجربه این محصول آزرده خاطر شده یا هنوز به تجربه The Twin Snakes نپرداخته‌اید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق بخش‌های مربوطه پیگیری و مطالعه نمایید.

لینک منبع: Game Bolt

کلیدواژه : ps5
علی جلیلی
درباره ما
ارسال دیدگاه