سازنده Fable معتقد است بازی‌های مدرن ریکس‌پذیر نیستند

Fable

پیتر مولینو (Peter Molyneux) و دیگر اعضای کلیدی تیم سازنده سری بازی Fable اخیراً درباره چگونگی تغییر روند توسعه بازی‌ها از دهه ۲۰۰۰ میلادی تا امروز صحبت کرده‌اند و برخی از آن‌ها همچنان معتقد هستند که صنعت بازی‌های ویدیویی به واسطه این عناوین، بیش از حد ریسک ناپذیر شده است.

پیتر مولینو در مقام یکی از اعضای سازنده سری بازی Fable به طور خاص می‌گوید، اگر می‌خواستند تغییرات Fable 2 نسبت به بازی اول را امروز انجام دهند، این عمل امکان‌پذیر نبود؛ زیرا احساس می‌کند اکنون فشار بیشتری برای پایبندی به فرمول‌هایی وجود دارد که کارایی آن‌ها ثابت شده است. کارکنان استودیوی بازی‌سازی لیون‌هد ( Lionhead ) در مورد جزئیات توسعه بازی Fable 2 برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و اینکه چگونه عمدا نسبت به بازی اول تغییرات زیادی ایجاد کرده بوده‌اند، صحبت کرده‌اند.

در این راستا،مولینو، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی بازی‌سازی لیون‌هد، گفت:

این موضوع در دنیای امروز کاملا دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد، اما ساخت دنباله‌ها مایه‌ی شرمساری بود. بنابراین زمانی که ما شروع به ساخت قسمت دوم کردیم، به این فکر می‌کردیم که فقط نباید سلاح‌های بیشتری اضافه کنیم یا فقط یک منظره بزرگ‌تر نباشد.

او ادامه داد:

وقتی نوبت به چنین چیزهایی رسید، کمی نترس بودیم. شما امروزه هرگز این کار را انجام نمی‌دهید زیرا احتمالاً بازخورد [منفی] دریافت می‌کنید. یک ریسک بزرگ بود. فکر می‌کنم مردم این روزها کمی بیشتر از قبل، از ریسک کردن دوری می‌کنند.

یکی دیگر از راه‌هایی که تیم سازنده این سری بازی Fable را تازه نگه داشت، معرفی یک پرش زمانی بزرگ بود. کارگردان خلاق مجموعه، دن کارتر (Dan Carter)، در این باره گفت تیم توسعه‌دهندگان نمی‌خواستند بازی Fable 2 فقط یک محصول بزرگ‌تر، بهتر و گسترده‌تر از قبل باشد و احساس می‌کردند که پرش زمانی باعث می‌شود بازی خاص‌تری روانه بازار شود.

جورج بکر (George Baker) که به عنوان تهیه‌کننده دیالوگ‌ها در خصوص بازی Fable 2 کار می‌کرد، توضیح می‌دهد که او می‌خواست با قسمت دوم مورد جدیدی را امتحان کند. در بخش خود، سعی کرد داستان را از طریق دیالوگ‌ها و گفتگوهای مردم شهر بیان کند، بر خلاف تکیه بر کات‌سین‌های متعدد بازی اول که شیوه جدید و بسیار متفاوتی را رقم زده است.

بسیاری از سازندگان پیشین استودیوی بازی‌سازی لیون‌هد هنوز در صنعت بازی‌های ویدیویی فعال هستند و روی پروژه‌های جدیدی کار می‌کنند. جورج بکر اخیرا روی بازی Viewfinder کار کرده و آن را منتشر کرد. این محصول، یک بازی معمایی است که در آن باید تصاویر مبتنی بر واقعیت را با دوربین تغییر شکل دهید.

دن کارتر همچنین چندین بازی موبایلی را در استودیوی بازی‌سازی خود، یعنی فلاترمایند( Fluttermind ) منتشر کرده است. پیتر مولینو چندی پیش یک بازی NFT به نام Legacy را به دست علاقه‌مندان رساند که به دلیل درآمدزایی و ارتباط آن با بازار بی‌ثبات کننده کریپتو، کمی بحث برانگیز بود. او روی عناوین دیگری نیز کار می‌کند، اما اطلاعات بیشتری منتشر نشده و نمی‌دانیم چه زمانی باید منتظر آن‌ها باشیم. شما مخاطبان عزیز هم اکنون می‌توانید بازی‌های موردنظرتان را به صورت مستقیم از فروشگاه دراگون شاپ تهیه کرده و دسترسی عالی و به کتابخانه بازی‌ها و محصولات متنوع داشته باشید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا به نظر شما بازی بعدی از این سری مجموعه می‌تواند موارد تازه‌ و هیجان‌انگیزی مبتنی بر بازی‌های مدرن ارائه کند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق بخش‌های مربوطه پیگیری و مطالعه نمایید.

کلیدواژه : XBOXxbox s seriesxbox x series
علی جلیلی
درباره ما
ارسال دیدگاه